Πάτοι στον αγώνα, πρώτοι στο .. γυαλί !

Το αίτημα για το σιδηρόδρομο στη Δυτική Μακεδονία είναι τόσο παλιό που στοίχειωσε. Επιβίωσε στην παλιά Κοζάνη ως .. ανέκδοτο («να σε πατήσει το τραίνο της Καλαμπάκας»), στη συνέχεια έγινε Αποκριάτικο άρμα από το «Λάκκου τ’ Μάγγαν’ », αλλά ως αίτημα παρέμεινε στα αζήτητα, και μάλιστα στο τελευταίο ράφι.

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου στο κουρμπέτι, δεν έγινε ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ  ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ από την ηγεσία του τόπου. Υποβλήθηκαν μεν κάποιες προτάσεις για χρηματοδότηση της μελέτης της σιδηροδρομικής Εγνατίας από τον Πόρο (!) , συζητήθηκε – μελετήθηκε και η μεταφορά του Σιδ. Σταθμού Κοζάνης (χωρίς τελική κατάληξη), αλλά κινητοποίηση γιοκ ! Είχαμε άλλες δ’λειές όλα αυτά τα χρόνια : από το κλείσιμο της πόλης «γιατί αδικήθ’κι η Κοζανάρα  στ’ μπάλα» μέχρι την πρόσφατη πορεία υπέρ του καπνίσματος στα μαγαζιά.

Τα σύννεφα για το τραίνο πύκνωσαν το 2008. Πλέον το θέμα δεν είναι η επέκταση, αλλά η κατάργηση της γραμμής Φλώρινας-Κοζάνης και η μεγάλη αραίωση των δρομολογίων Φλώρινας – Έδεσσας. Θα περίμενε κανείς από τους τοπικούς άρχοντες έστω και στο παρά πέντε να ξεσηκώσουν τον κόσμο. Τίποτα.

Μοναδική συμβολική κινητοποίηση αυτή που οργάνωσαν οι Οικολόγοι Πράσινοι στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Κοζάνης το 2009, ναυλώνοντας το «Πράσινο Τραίνο» που έκανε τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Κοζάνη και μοιράζοντας στους σταθμούς προκηρύξεις διαμαρτυρίας. Δυστυχώς κανείς σχεδόν δεν συγκινήθηκε. Ήρθε λιγοστός κόσμος, μεταξύ των οποίων και εκπρόσωποι του Δήμου (Τ. Σιώμου)  και μερικών φορέων,  πέρασε κι ο τότε νομάρχης κ. Δακής για ένα σύντομο (και τελικά μακροσκελέστατο) χαιρετισμό, αλλά μέχρι εκεί. Το θετικό ήταν ότι δεν έμεινε ούτε .. ψίχουλο από τις πίτες της Ρούσας και τα πισία της μάνας του Λευτέρη (Ιωαννίδη), που παρασκευάστηκαν εσπευσμένα για την υποδοχή των Πράσινων επιβατών του τραίνου.

Τελικώς τα επιβατικά δρομολόγια κόπηκαν για την Κοζάνη (και μάλλον δεν το πήραμε χαμπάρι οι περισσότεροι).

Στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές το θέμα πέρασε στα ψιλά. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Αυτοδιοκητικής Κίνησης Κοζάνης και της Περιφερειακής Εναλλακτικής Δράσης (που έστησε κι ένα δρώμενο στη Φλώρινα), το αίτημα έμεινε χαμηλά στην προεκλογική ατζέντα. Οι επικεφαλής Λ. Ιωαννίδης και Α. Κύρινας, ο Μ. Πετράκος, εραστής των Πρεσπών και μόνιμος κάτοικος εκεί, καθώς και άλλοι αιθεροβάμονες των δύο Συνδυασμών ξελαρυγγίστηκαν, αλλά εις μάτην

Προχτές αποφάσισε η Φλώρινα να ξεσηκωθεί, γιατί  οι λιγοστοί εραστές του τραίνου (πολύ .. ερωτικό μου βγαίνει το κείμενο)  πήραν ανάποδες ! Ίδρυσαν λοιπόν στο άψε σβήσε τους «Φίλους του Σιδηροδρόμου», σχεδίασαν ηλεκτρονικά δημοψηφίσματα, οργάνωσαν εκδήλωση διαμαρτυρίας, προώθησαν και στήριξαν το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο και κάλεσαν σε ευρεία σύσκεψη όλους τους φορείς, τους αιρετούς, και τους βουλευτάδες.

Πρέπει να ομολογήσουμε ότι οι τελευταίοι προσήλθαν ομαδικά: Δήμαρχοι, Περιφερειακοί αξιωματούχοι, βουλευτές και λοιποί. Όμως όταν ήλθε η ώρα των δηλώσεων βγήκαν πρώτοι στην ΤV, στριμώχνοντας τους πρωταγωνιστές σε θέση κομπάρσου !

Αφήστε και κανέναν άλλο ρε παιδιά να μιλήσει ..

Ως πότε σ’ αυτόν τον τόπο άλλοι θα τρέχουν στη ζωή κι άλλοι στο γυαλί !

Λ. Τσικριτζής

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top