Έναν ιδιαίτερο όρο περιλαµβάνουν τα συµβόλαια αγοράς ακινήτων που καλούνται να υπογράψουν όσοι επιθυµούν να µείνουν στον οικισµό Νορντµανγκάσε, λίγα χιλιόµετρα από το κέντρο της Βιένης. Οι υποψήφιοι αγοραστές δηλώνουν ότι δεν έχουν αυτοκίνητο και πως για τις µετακινήσεις τους θα χρησιµοποιούν µόνο ποδήλατο ή συγκοινωνία.
Αυτός ο οικισµός των 600 οικογενειών στην αυστριακή πρωτεύουσα δεν είναι ο µόνος που έχει εξορίσει τα αυτοκίνητα από την καθηµερινότητα των κατοίκων του. Σε όλο και περισσότερες πόλεις της Ευρώπης δηµιουργούνται «car free νησίδες», οι κάτοικοι των οποίων απολαµβάνουν µια σειρά από οφέλη: Αναπνέουν πολύ λιγότερο καυσαέριο, οι θόρυβοι από µηχανές και µαρσαρίσµατα είναι ανύπαρκτοι, η οδική ασφάλεια δεδοµένη. Το ενδιαφέρον των Βιενέζων για µια τέτοια καθηµερινότητα οδηγεί στη δηµιουργία ενός αντιγράφου: Στο Bike City, όπως θα ονοµαστεί, έχουν «κλείσει» διαµερίσµατα ήδη 3.400 οικογένειες.
Στο Άµστερνταµ
Τη δική του συνοικία χωρίς αυτοκίνητα έχει και το Άµστερνταµ. Το GWL Terrein δηµιουργήθηκε τη δεκαετία του 1990 σε µια έκταση 6 εκταρίων. Εκεί κατοικούν περίπου χίλιοι άνθρωποι και τα κτίρια χωρίζονται κυρίως από ποδηλατόδροµους. Οι κάτοικοι έχουν στη διάθεσή τους µια υπηρεσία car sharing, την οποία όµως χρησιµοποιεί µόνο το 10% από αυτούς. Οι υπόλοιποι προτιµούν το ποδήλατο ή το τραµ. Εξίσου χαµηλά είναι τα ποσοστά των κατοίκων που µοιράζονται ένα αυτοκίνητο για τις µετακινήσεις τους στο Slateford Green του Εδιµβούργου. Στα 251 διαµερίσµατα αυτής της σκοτσέζικης γειτονιάς δεν υπάρχει ούτε µια θέση πάρκινγκ.
Ηλεκτρικά σκούτερ
Στο Λονδίνο, η car free συνοικία ονοµάζεται BedZed. Σε αυτή την περιοχή, η οποία είναι ενεργειακά αυτόνοµη και έχει µηδενικό αποτύπωµα άνθρακα, οι κάτοικοι ενθαρρύνονται να κάνουν τα ψώνια τους µέσω του Διαδικτύου, ενώ έχουν στη διάθεσή τους έναν στόλο από ηλεκτρικά σκούτερ. Ο χάρτης των περιοχών που έχουν εξορίσει το αυτοκίνητο από τους δρόµους τους συµπληρώνεται µε το Vauban, το οποίο βρίσκεται τρία χιλιόµετρα έξω από το Φράιµπουργκ της Γερµανίας και το Augustenborg στο Μάλµο της Σουηδίας. Το 65% των κατοίκων του χρησιµοποιεί ποδήλατο για τη µετακίνησή του από το σπίτι του στη δουλειά του.