Πραγματοποιήθηκε χθες η εκδήλωση της Πρωτοβουλίας για τη Θεσσαλονίκη με τίτλο «Αναζητώντας λύσεις για το κυκλοφοριακό και τον δημόσιο χώρο« στην οποία συμμετείχε μετά από πρόσκληση των διοργανωτών και η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης.
Η περιγραφή της κατάστασης στη Θεσσαλονίκη και η εμπειρία άλλων πόλεων έγινε από τον κ. Γιώργο Δημαρέλο, εντεταλμένο Δημοτικό Σύμβουλο σε θέματα κυκλοφοριακού, παρουσιάστηκαν πτυχές του κυκλοφοριακού προβλήματος από την πλευρά των αρχών και των υπηρεσιών του Δήμου και συγκεκριμένα από τον αντιδήμαρχο Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων κ. Κουράκη, την αντιδήμαρχο Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας του Πολίτη κ. Γούλα, από εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, από τον Διευθυντήτη της Δημοτικής Αστυνομίας κ. Κρημίτη καθώς και από τον κ. Μπίλια εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίουο Κεντρικής Μακεδονίας.
Στην εκδήλωση παρενέβησαν με προτάσεις τους φορείς και συλλογικότητες όπως ο Οργανισμός Ρυθμιστικού και το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, η Ένωση Πεζών, η Ένωση Συγκοινωνιολόγων, η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, ποδηλατικές κινήσεις και ομάδες αλλά και εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ταξί.
Στην παρέμβασή του ο Οδυσσέας Χιλιτίδης, μέλος της Οικολογικής Κίνησης Θεσσαλονίκης, μίλησε για το ποδήλατο και την ανάγκη επέκτασης των ποδηλατοδρόμων σε όλη την πόλη καθώς και για την ανάγκη σύνδεσής τους με ποδηλατοδρόμους γειτονικών δήμων. Ανταπαντώντας στην φράση του κ. Γ. Δημαρέλου, που ήταν ο βασικός εισηγητής της εκδήλωσης, «φοβόμαστε την επέκταση των ποδηλατοδρόμων γιατί οι έλληνες οδηγοί δεν έχουν την κατάλληλη παιδεία και μπορεί να θρηνήσουμε θύματα» ο Οδ. Χιλιτίδης είπε χαρακτηριστικά ότι «όποιος φοβάται πάει και κοιμάται και δεν αναλαμβάνει τη διοίκηση του δήμου και αντιδημαρχίες»τονίζοντας ότι πρέπει να γίνει ό,τι είναι δυνατό για την ανάπτυξη του δικτύου των ποδηλατοδρόμων σε βάρος του αυτοκινήτου και μάλιστα πρότεινε το «κατέβασμα» του ποδηλατοδρόμου στη λεωφόρο Νίκης να επεκταθεί και σε όλη την Μ. Αλεξάνδρου μια και ο παραλιακός ποδηλατόδρομος αχρηστεύτηκε από τα έργα της παραλίας και, όπως φαίνεται θα μείνει άχρηστος για πολύ καιρό ακόμη.
«Περιμέναμε πολύ περισσότερα από την παρούσα δημοτική αρχή, η οποία απλώς βλέπει το υπάρχον ποδηλατικό δίκτυο να φθείρεται από τον χρόνο και να απαξιώνεται από ορισμένους που παρκάρουν επάνω του σε σημεία όπως η Στρ. Καλάρη και η Δωδεκανήσου» δήλωσε ο Οδ. Χιλιτίδης.
Στη συνέχεια το μέλος της Οικολογικής Κίνησης Θεσσαλονίκης μίλησε για την αναμόρφωση που χρειάζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για να μπορούν να κυκλοφορήσουν τρίκυκλα ποδήλατα και τρέηλερ στα ποδήλατα ώστε να επεκταθεί η χρήση των ποδηλάτων με περισσότερες διευκολύνσεις σε γονείς αλλά και επιχειρηματίες οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιούν ποδήλατα αντί μηχανοκίνητων οχημάτων. Πολύ περισσότερο θα μπορούσε και ο Δήμος να χρησιμοποιεί τρίκυκλα ποδήλατα ως απορριμματοφόρα σε πεζόδρομους και πλατείες αντί των υπαρχόντων δίχρονων μηχανοκίνητων αλλά και σε άλλες χρήσεις αντί αυτοκινήτων.
Τέλος ο Οδυσσέας Χιλιτίδης αναφέρθηκε στο Eurovelo, στην πανευρωπαϊκή ανάπτυξη ποδηλατικών διαδρομών και στην ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού θέματα με τα οποία ασχολείται η ΟΚΘ σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ποδηλατική Ομοσπονδία. Σε αυτό το πλαίσιο και εν όψη της διοργάνωσης του «2014-Θεσσαλονίκη Πρωτεύουσα Νεολαίας» επεσήμανε την ανάγκη ανάπτυξης κατάλληλων υποδομών στην πόλη (ξενοδοχεία φιλικά στους ποδηλάτες, πρόσβαση σε αξιοθέατα, κατάλληλες ποδηλατικές διαδρομές και σήμανση) για να υποδεχθούν και ποδηλάτες τουρίστες, τομέα που γνωρίζει ήδη ιδιαίτερη ανάπτυξη στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Κλείνοντας την παρέμβασή του ο Οδ. Χιλιτίδης εξέφρασε τη διαθεσιμότητα της ΟΚΘ να βοηθήσει με την εμπειρία και τις προτάσεις της ώστε να επιτευχθούν τα όσα ωραία και μεγαλεπήβολα σχέδια ακούστηκαν ως ιδέες και προθέσεις στη συγκεκριμένη εκδήλωση.