Οι καταλήψεις ανοίγουν διάλογο για τα δομικά προβλήματα

Οι καταλήψεις, αιτιολογημένες ή όχι, ανοίγουν διάλογο για τα γενικότερα κοινωνικά ή μαθητικά ζητήματα. Αυτές τις μέρες, “κατ’ ενιαύσιον έθιμον” άλλωστε, η ελληνική κοινωνία εστιάζεται για λίγο στα προβλήματα. Ποιότητα εκπαίδευσης, δημόσια ή ιδιωτική παιδεία, αμοιβές εκπαιδευτικών, μικροκομπίνες υπουργείων, κάτι με μη έγκαιρους διορισμούς, κάτι με βιβλία ή αίθουσες που πάντα λείπουν. Και από δίπλα η ιδιωτική Βιομηχανία της Παιδείας, φροντιστήρια, ιδιωτικά, εκδοτικοί οίκοι (που πάντα έχουν όλα τους τα βιβλία έτοιμα, από τον Ιούνιο – για το Σεπτέμβρη) και τα ιδιαίτερα. 

Πιστεύουμε σε μια παιδεία με οραματισμούς, πέραν της κονόμας. Η παιδεία είναι δομικός κοινωνικός λίθος. Οι διδάσκοντες είναι εργαζόμενοι και συνάμα πλάστες ψυχών. Δεν θα ανοίξουμε άλλο το θέμα.

Παραπέμπουμε στο http://panosz.wordpress.com/2007/11/01/teacher_leave_the-kids_alone/ όπου “έντονος διάλογος καλά κρατεί”, και στο προηγούμενο άρθρο μας (Η ουτοπία στην παιδεία είναι εφικτή). Απλά μεταφέρουμε μερικά ερωτήματα, που κυριάρχησαν εκεί, όχι προς το “σύστημα” κυρίως, αλλά στην ευθύνη της “πλευράς μας“:

1. Γιατί δε γίνεται αξιολόγηση των εκπαιδευτικών;
2. Ποιές είναι οι προτάσεις των εκπαιδευτικών ώστε το σχολείο να γίνει μια αυτάρκης μονάδα που να μη χρειάζεται το φροντιστήριο;
3. Πως στέκεται ο δάσκαλος με αξιοπρέπεια, όταν αξιώνει να δουλεύει 18-22 ώρες τη βδομάδα και οι μαθητές του δουλεύουν 12 ώρες την ημέρα;
4. Γιατί δεν υπάρχει μηχανισμός ο καλός δάσκαλος να επιβραβεύεται;
5. Γιατί είναι γενικευμένο, να κάνουν οι καθηγητές, ιδιαίτερα επ’ αμοιβή στους μαθητές τους;
6. Γιατί δε γίνεται πρόβλημα, όταν ένα σχολείο σημειώνει πλήρη αποτυχία στις πανελλαδικές; Είναι λογικό οι ίδιοι δάσκαλοι, άνετα και ωραία, να πάνε να διδάξουν και την επόμενη χρονιά, σα να μην τρέχει τίποτα;
7. Eίναι δυνατόν τα βιβλία να γράφονται όπως το βιβλίο ιστορίας;
8. Γιατί δεν έχει στηθεί υποδομή ώστε τα παιδιά μεταναστών που δεν ξέρουν καλά τη γλώσσα, να προετοιμάζονται κατάλληλα πριν ενταχθούν στην τάξη;
9. Γιατί ενώ κάθε χρόνο λέγονται και γράφονται τόσα για τη διατροφή και για το ότι τα παιδιά πάνε να γίνουν γιουβαρλάκια, στα σχολεία πουλάνε ότι αηδία κυκλοφορεί;
10. Γιατί δεν έχει κοπεί με το μαχαίρι, αυτή η άθλια ιστορία με τα κινητά και τις κάμερες;
11. Πως ανέχεται η κοινωνία εν έτι 2007 τη διδασκαλία της βίβλου με τις τερατολογίες της;
12. Γιατί δεν γίνεται αγώνας ώστε οι σπουδές των παιδιών που οι γονείς τους δεν έχουν, να είναι επιδοτούμενες; Θα αφήσουμε η κοινωνία των 2/3 να γίνει κοινωνία του 1/3;
13. Πιστεύει κανένας ότι με τέτοιες νοοτροπίες, η αναβάθμιση είναι θέμα χρημάτων;

2 σκέψεις για το “Οι καταλήψεις ανοίγουν διάλογο για τα δομικά προβλήματα”

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top