Μεθάνιο: “πράσινο” ή επικίνδυνο αέριο τελικά?

Είναι γνωστό πως το Μεθάνιο είναι πολύ χειρότερος παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου του θερμοκηπίου απ’ότι το CO2.
Πως συνδυάζεται άραγε με το παρακάτω δημοσίευμα που “εξιδανικεύει” το Μεθάνιο ως “πράσινο καύσιμο”?

======================================
Εναλλακτικές μορφές αυτοκίνησης CNG, LNG & LPG

Το φυσικό αέριο βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της γης, σε κοιλότητες βάθους 900 έως και 5.000 μέτρων, και αποτελείται από ελαφρούς υδρογονάνθρακες, κυρίως από μεθάνιο σε αναλογία από 75-95% ενώ σε μικρότερες ποσότητες υπάρχουν αιθάνιο, προπάνιο και βουτάνιο.

Το μεθάνιο είναι αβλαβές για την ανθρώπινη υγεία και αποτελεί «πράσινη» μορφή ενέργειας αφού σε σχέση με το πετρέλαιο και τον άνθρακα παράγει κατά 1/3 και 2/3 αντίστοιχα λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) μπορεί να μετατραπεί σε υγροποιημένο (LNG) και να χρησιμοποιηθεί απευθείας στην κίνηση μέσων μεταφοράς ή να παραχθούν συνθετικά καύσιμα.

Στην κατηγορία των αέριων καυσίμων (τα οποία μετά την μεταρρύθμιση στην ελληνική νομοθεσία επιτρέπονται στην εγχώρια αγορά), περιλαμβάνονται το μεθάνιο καθώς και το υγραέριο (LPG) το οποίο δεν είναι παρά συμπιεσμένο αέριο με μεγάλη περιεκτικότητα σε προπάνιο το οποίο καταλαμβάνει μόλις το 1/600 του αρχικού του όγκου.

Το τελευταίο είναι εύφλεκτο καύσιμο και κατά την καύση του εκλύει χαμηλότερους ρύπους από ό,τι η βενζίνη και το πετρέλαιο ενώ οι εκπομπές CO2 είναι κατά 20% λιγότερες σε σχέση με την βενζίνη. Σε σχέση με το CNG, το LPG παράγει κατά την καύση του ελάχιστα περισσότερους ρύπους επειδή τα βασικά του συστατικά είναι το βουτάνιο και το προπάνιο. Στην περίπτωση διαρροής το CNG είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και έτσι διαφεύγει στην ατμόσφαιρα. Αντίθετα, το LPG είναι βαρύτερο και σε κλειστούς χώρους παγιδεύεται με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες ατυχήματος.

Η λειτουργία αυτοκινήτων με φυσικό αέριο ξεκίνησε από τις αρχές του αιώνα και σήμερα κυκλοφορούν περισσότερα από δυόμισι εκατομμύρια οχήματα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης στον κόσμο όπως για παράδειγμα τα «πράσινα» λεωφορεία της ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ. Στην Ευρώπη το CNG ως καύσιμη ύλη είναι διαθέσιμο στις περισσότερες χώρες. Σε περίπου 800 σταθμούς ανεφοδιασμού ενώ ο αριθμός αυτός συνεχώς αυξάνεται, ειδικά σε χώρες όπως η Ρωσία, οι ΗΠΑ, η Ιταλία, η Ολλανδία κ.α.

Το LPG είναι διαθέσιμο σε περισσότερους από 4.000 σταθμούς ανεφοδιασμού στην Ευρώπη, με τους περισσότερους από αυτούς να βρίσκονται σε χώρες όπως η Oλλανδία, η Bρετανία, η Iταλία, το Bέλγιο και η Γαλλία. H μετατροπή ενός αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο ή με φυσικό αέριο είναι σχετικά απλή και αφορά μικρές σε μέγεθος αλλαγές στην κυλινδροκεφαλή, στο σύστημα εισαγωγής και μεγαλύτερες στο σύστημα αποθήκευσης (ρεζερβουάρ).

πηγή: http://www.in.gr/auto/tech/tech.asp?lngTechID=40807&lngArticleID=40874

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *