ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΠΕΡΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ώρα 21:30

omint_taxmasebur.jpgΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ώρα 21:30

http://www.aigli.com.gr/Persiki.htm

Asghar Rostami (τραγούδι, κρουστά),
http://www.aigli.com.gr/images/asgharrostami.jpg

Οmid Τahmasebpur (σαντούρι),
http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/DRASTHRIOTHTES/ANOIXTO_SXOLEIO/OMID/Omid.htm
Mehdi Valizade Nandal (ταρ, ούτι),
http://www.aigli.com.gr/images/mehdivalizadenandal2.jpg
Hanif Shahmirzadi Juibary (νέι),
http://www.aigli.com.gr/images/hanifshahmirzadijuibary.jpg
Mohamad Mehdi Kardgar (κρουστά)
http://www.aigli.com.gr/images/mohamadmehdikardgar1.jpg

Ο κόσμος της περσικής μουσικής, κομμάτι ενός μεγάλου πολιτισμού, είναι πολύμορφος γεμάτος αρχέγονα μουσικά σύμβολα, χρησιμοποιημένα με τρόπο που αποδίδουν με ύψιστη εκφραστικότητα έναν βαθύ συναισθηματισμό. Ανήκει στην μουσική της ανατολής, κοσμική ή κλασική ή λόγια, ταξιδεύει στο χρόνο αιώνες τώρα και διαμορφώνεται από τον ίδιο το λαό και από έντεχνους δημιουργούς επλουτιζόμενη διαρκώς χωρίς να χάνει ήχους, ρυθμούς και εκφραστικά μέσα που την χαρακτιρήζουν.

Αρχικά βασιζόταν στη φωνή και στο χορό με συνοδεία ενός ή δύο οργάνων. Αργότερα οι δημιουργοί έντεχνης μουσικής απαίτησαν μεγάλες ορχήστρες στις οποίες τα πιο σημαντικά όργανα που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το Kamancheh ένα είδος βιολιού, το τύμπανο Tombak, το φλάουτο ney, το Σιτάρ, το Ντοτάρ, οι άρπες, το σαντούρι κ.ά. Ο πλούτος της λεπτομέρειας, σφραγίδα της απόλυτης ανθρώπινης αφοσίωσης στην τέχνη της έκφρασης του εσωτερικού εαυτού, είναι αυτό που τη διαφοροποιεί από τη μουσική του ευρύτερου χώρου της ανατολής, τόσο αυτήν όσο και κάθε άλλη μορφή περσικής τέχνης.

Οι στίχοι των τραγουδιών προέχονται συνήθως από την λυρική ποίηση της Περσίας γι’ αυτό η ερμηνεία του τραγουδιού είναι γεμάτη ευαισθησία και μελαγχολία. Στην περίοδο του πολιτικοθρησκευτικού καθεστώτος του Χομεϊνι που η μουσική θεωρήθηκε ως ανήθικη τέχνη, εκτέλεσαν δια της θανατικής ποινής πολλούς εξαιρετικούς μουσικούς και εξανάγκασαν άλλους σε εξορία, καθώς επίσης απαγόρευσαν τις μουσικές δραστηριότητες.

Η απαγόρευση σε γυναίκες να τραγουδούν σε δημόσιους χώρους και ιδιαίτερα μπροστά σε άντρες ισχύει μέχρι και σήμερα. Παρ’ όλα αυτά, η ιρανική μουσική εξακολουθεί να λειτουργεί ως πνευματικό εργαλείο και μέσο αγωγής της ψυχής και να υπηρετείται από μουσικούς και τραγουδιστές που λόγω των τεράστιων ερμηνευτικών και δεξιοτεχνικών τους ικανοτήτων ξεχωρίζουν από όλους τους μουσικούς των συγγενών χωρών.

Πηγή: anempodistos, site μουσικών – εκπαιδευτικών 

———————————————-

Και το περσινό αντίστοιχο,

Το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της δραστηριότητας “Ανοιχτό Σχολείο” με ιδιαίτερη τιμή υποδέχεται τον κ. Ομίντ Ταχμασεμπούρ, ερμηνευτή της περσικής μουσικής και δεξιοτέχνη στο σαντούρι. Οι κοινές αναφορές περσικής και ελληνικής μουσικής στη μακρά διαδρομή του Ανατολικού Μουσικού Συστήματος αλλά και η προδρομική όσο και σύγχρονη δυναμική του οργάνου στη μουσική θεωρία και πράξη, μαζί με την διαπολιτισμική τους διάσταση, προσδίδουν στο ανοιχτό μάθημα, ιδιαίτερη βαρύτητα.

Προλογική αναφορά στον ιρανό μουσικό, στην περσική μουσική και στο πέρσικο σαντούρι θα κάνει η κα Θέμις Βελένη, καθηγήτρια του ΜΣΘ στο ελληνικό σαντούρι. Το ανοιχτό μάθημα προβλέπεται να παρακολουθήσουν τα τμήματα Λ2.2, Α3 και Γ3 (που διαμελίζονται σε ατομικά μαθήματα μουσικών οργάνων) και Γ3 (ελληνική παραδοσιακή μουσική) καθώς και οι μαθητές του ΜΣΘ που έχουν επιλέξει ως βασικό όργανο το σαντούρι. Αίθουσα βιβλιοθήκης “Κωνσταντίνα Κιατύπη”. Περιθώριο για λίγους επισκέπτες.

Ένα Ηχόχρωμα
http://ct-prometheus.aegean.gr//vetsos/ANOIXTO_SXOLEIO/episkertes/Omed_Humagioun.avi

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *