ΑΡΘΡΟ 16 ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: Ο «ΒΑΣΙΛΙΑΣ» ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟΣ

Κατά της προτεινόμενης αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος τάσσονται οι Οικολόγοι Πράσινοι. Θεωρούν ότι ένα κοινό νήμα συνδέει την αναθεώρηση του άρθρου 16 με εκείνη του άρθρου 24 για την προστασία της δασικής γης, τονίζοντας ότι οι ριζικές αλλαγές που χρειάζεται η παιδεία δεν περνούν από την ίδρυση πανεπιστημίων-επιχειρήσεων. Επισημαίνουν πάντως ότι είναι επικίνδυνο να περιορίζεται η συζήτηση μόνο στο άρθρο 16, όταν απειλούνται παράλληλα το άρθρο 24 για τη δασική γη και το άρθρο 100 για τον έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων.
Περισσότερα…
Δελτίο τύπου και κείμενο της απόφασης – MsWord 102 Kb

2 σκέψεις για το “ΑΡΘΡΟ 16 ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: Ο «ΒΑΣΙΛΙΑΣ» ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟΣ”

  1. Κανένα άρθρο-άστρο 16,24,28… δεν γίνεται πεφταστέρι χωρίς τη δική μας “ευχή”

    ************************************************************
    Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη Βία (άρθρο 120 §4). Έτσι κλείνει το σημερινό, ισχύον Σύνταγμα της Ελλάδος, το οποίο προβλέπει (άρθρο 16 §2 – ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα) ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
    *************************************************************

    Ο αγώνας για την υπεράσπιση των συνταγματικών δικαιωμάτων (αλλά και την εκπλήρωση των υποχρεώσεων), για να είναι αποτελεσματικός οφείλει να είναι μια καθημερινή και δια βίου υπόθεση, απέναντι στην όποια άμεση ή έμμεση βία καραδοκεί. Η επαπειλούμενη αναθεώρηση του άρθρου 16 στα σημερινά πολιτικά συμφραζόμενα, μας δείχνει μονάχα την κορυφή του παγόβουνου που έχει από καιρό προσαράξει στα εφησυχασμένα ελληνικά (εκ)παιδευτικά λιμάνια.

    Αντισταθείτε…

    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/22.12.2006.htm
    http://users.thess.sch.gr/szygouras/symferonta_paideia.htm
    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/arktouros.htm
    http://www.protovoulia.net/

  2. Βασίλης Βέτσος

    Είναι κρίμα η Οικολογία Αλληλεγγύη ως δυναμική σύνθεση πολιτικών θέσεων και ακτιβιστικών πρακτικών που άπτονται της κοινωνικής-πολιτικής οικολογίας, να μην συναρθρώνει ως κεντρική έκφραση, πολιτικό λόγο και ακτιβιστικές πρακτικές γύρω από τα ζητήματα που συμφράζονται στην κορυφή του παγόβουνου: Άρθρου 16.

    Η τυχόν, και επί μέρους, περιστασιακή-αναγκαστική συμπόρευση με τις κεντρικά “διατετεγμένες” πολιτικές “ορθότητες” της παγιωμένης κεντρικής κομματικής-συνδικαλιστικής καθεστυκίας τάξης, δεν αρκεί, και εξ ορισμού δεν συνάδει με το οικολογικό-ακτιβιστικό και κινηματικό πνεύμα που οφείλει να διαπερνά με θάρρος μερικότητες αλλά και “συνολικές” θεωρήσεις.

    Ειδικότερα, η απουσία κάποιας θέσης ή στήριξης σε ζητήματα που τίθενται στον αυλόγυρο της Παιδείας στην Θεσσαλονίκη, όπως τα παρακάτω διασυνδεμένα…

    [ βλέπε:
    http://users.thess.sch.gr/szygouras/symferonta_paideia.htm
    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/22.12.2006.htm
    http://www.protovoulia.net/B_sigklisi.htm ]

    …γεννά εύλογα πολιτικά (και) οικολογικά ερωτηματικά.

    Η απουσία κεντρικών πολιτικών-ακτιβιστικών πρακτικών, και στα καθημερινά “μικρά” και μεγάλα ζητήματα της Παιδείας που το τελευταίο διάστημα σημαίνονται εμφατικά, πολυδιάστατα, αλλά και αρκούντως υποκριτικά, στην συζήτηση για την αναθεώρηση (και) του Άρθρου 16, ιδιαίτερα δε της κρίσιμης παραγράφου 16. 2, δεν μπορεί να “γεμίσει” με τον καλόν αγώνα ενάντια στην εξάλειψη των δασών (άρθρο 24) αφού αφ’ ενός η σωτηρία τους είναι (και) ζήτημα Παιδείας, όπως είναι και η εξαφάνιση-αναγωγή της Παιδείας σε χαμηλής ποιότητας χρηστικό εμπορικόν προϊόν, μια ακόμα εκχέρσωση- ερημοποίηση των “Ένδοξων Δασών” και επί χιλιετηρίδες “Καλλιεργημένων Εκτάσεων” (culture) του πολιτισμού μας.

    Υπάρχει μήπως κάποια από μηχανής οικολογική-εναλλακτική πρόταση για καλλιέργεια “Νέων Μη Μεταλλαγμένων Πολιτισμικών-Παιδευτικών Ριζόδεντρων” και αν ΝΑΙ, δεν είναι ήρθε πια η ώρα για την προώθηση-εφαρμογή της;

    Το διακύβευμα της αναθεώρησης του άρθρου 28 (Συνταγματικό Δικαστήριο) ακριβώς αυτό το σύνολο των επιζητούμενων πρακτικών, για τα Δάση, την Παιδεία και τον Πολιτισμό, τη Δημοκρατία και την Ισονομία, την ιστορική “διαχρονία” της συνεπαγόμενης Ειρήνης που απορρέει από την Εθνική Κυριαρχία και Ανεξαρτησία, έρχεται να θέσει σε μια επισφαλέστερη θέση.

    Δράν χρή και πράσσειν εύλογα, όχι άλογα.

    Βλέπε και : http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/vios&vios.htm

    Εν αναμονή, Βασίλης Βέτσος

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *