Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Αδόλφον Χίτλερ

Επιστολή του Αγίου Όρους προς τον “Αρχικαγκελλάριον του ενδόξου Γερμανικού Κράτους” για να αναλάβει την κηδεμονία του

Την ώρα που άλλοι πολεμούσαν ή γίνονταν σαπούνι στα κρεματόρια, το ‘Άγιο Όρος’ ικέτευε τον Χίτλερ να τεθεί υπό την προστασία του.
Η κοινή επιστολή όλων των μονών του ‘Αγιου Όρους προς τον Χίτλερ, σταλμένη από τον Οδυσσέα Επικουρίδη, αποδεικνύει τον τρόπο που διατηρούσαν τα προνόμιά τους οι μονές, ανεξάρτητα από βυζαντινούς αυτοκράτορες, σουλτάνους ή κατακτητές:

«Εν Αγίω Όρει τη 13/26 Απριλίου 1941

Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Αρχικαγκελλάριον του ενδόξου Γερμανικού Κράτους Κύριον Αδόλφον Χίτλερ εις Βερολίνον.

Εξοχότατε,

Οι βαθυσεβάστως υποσημειούμενοι Αντιπρόσωποι των Είκοσιν Ιερών Βασιλικών Πατριαρχικών καί Σταυροπηγιακών Μονών του Αγίου Όρους Άθω, λαμβάνομεν την εξαιρετικήν τιμήν ν’ απευθυνθώμεν προς την Υμετέραν Εξοχότητα καί παρακαλέσωμεν Αυτήν θερμώς, όπως, ευαρεστημένη, αναλάβη υπό την Υψηλήν προσωπικήν Αυτής προστασίαν καί κηδεμονίαν τον Ιερόν τούτον Τόπον, του οποίου Ηγούμενοι καί αντιπρόσωποι τυγχάνομεν, διαδεχομένη εν τούτω τους ιδρυτάς καί Ευεργέτας του Ιερού τούτου Τόπου Βυζαντινούς Αυτοκράτορας καί διαδόχους τούτων.

Το Άγιον Όρος, Εξοχώτατε, συνέστη εις Πανορθόδοξον μοναχικήν πολιτείαν, εις ήν ανέκαθεν διαβιούν εν αγαστή ομονοία μοναχοί ακωλύτως προσερχόμενοι από διάφορα ορθόδοξα Έθνη, κατά τον Θ΄ μ.Χ. αιώνα, πνευματικώς μέν εξαρτωμένων από του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, πολιτικώς δέ αυτοδιοικούμενον υπό της Ιεράς Συνάξεως των Αντιπροσώπων των Είκοσιν Ιερών καί Κυριάρχων Μονών καί πολιτειακώς υπαγομένων υπό την προστασίαν καί κηδεμονίαν των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων καί των διαδόχων Αυτών.

Το Αυτονομιακόν τούτο πολίτευμα περιεθριγκώθη δι’ αλλεπαλλήλων τυπικών καί Χρυσοβούλων των ιδρυτών καί ευεργετών των Ιερών μονών Βυζαντινών Αυτοκρατόρων Βασιλείου του Μακεδόνος (882), Ιωάννου Τσιμισκή (972), Κωνσταντίνου Μονομάχου (1046), Στεφάνου Δουσάν(1346) καί άλλων Σλαύων, Ουγγροβλάχων Ηγεμόνων καί των μετέπειτα Σουλτανικών Φιρμανίων τελευταίως δε υπό του Καταστατικού Χάρτου του 1926, ούτινος δύο αντίτυπα εσωκλείομεν.

Το ουτωσί καθιερωθέν προνομιακόν καί αυτοδιοίκητον καθεστώς του Ιερού τούτου Τόπου, αποτελέσαν αντικείμενον συζητήσεων καί επικυρώσεων διαφόρων διεθνών συνθηκών περιεθριγκώθη τέλος, διά του 62ου άρθρου της Βερολινείου συνθήκης του έτους 1878, έχοντος ούτω, οι μοναχοί του Όρους Άθω οθενδήποτε καί αν κατάγωνται θα διατηρήσωσι τά κτήματα καί τα πρότερα αυτών δικαιώματα καί θ’ απολαύωσιν, άνευ ουδεμιάς εξαιρέσεως, πλήρους ισότητος δικαιωμάτων καί προνομίων.

Των εν Αγίω Όρει ενασκουμένων Μοναχών, ανεξαρτήτως τόπου προελεύσεως καί Εθνικότητος, σκοπός καί αποστολή καθ’ όλον τον υπερχιλιετή βίον του Αγίου Όρους, υπήρξεν η διατήρησις, προαγωγή καί εξασφάλισις των Ιερών αυτού σκηνωμάτων, η διά της ακαταπονήτου φιλεργίας των εν αυτώ ενασκουμένων μοναχών καλλιέργεια της τε εκκλησιαστικής καί κλασσικής φιλολογίας καί καλλιτεχνίας, ο ασκητικός βίος καί η διηνεκής προσευχή υπέρ του σύμπαντος κόσμου.

Την διατήρησιν του καθεστώτος τούτου της αυτονόμου μοναχικής πολιτείας, ικανοποιούντος πλήρως άπαντας τους εν Αγίω Όρει ενασκουμένους ανεξαρτήτως εθνικότητος Ορθοδόξους μοναχούς καί εναρμονιζόμενοι προς τον σκοπόν καί την αποστολήν αυτών, παρακαλούμεν καί ικετεύομεν θερμώς την Υμετέραν Εξοχότητα όπως αναλάβη υπό την υψηλήν προστασίαν καί κηδεμονίαν Αυτής.

Τον Βασιλέα των Βασιλευόντων καί Κύριον των Κυριευόντων εξ όλης ψυχής καί καρδίας ικετεύοντες, όπως επιδαψιλεύση τη Υμετέρα Εξοχότητι υγείαν καί μακροημέρευσιν επ’ αγαθώ του ενδόξου Γερμανικού Έθνους.

Υποσημειούμεθα βαθυσεβάστως»

Πηγή: Ιστορικό Διπλωματικό Αρχείο του Υπουργείου Εξωτερικών.

Γλωσσάρι:
επιδαψιλεύω = παρέχω πλουσιοπάροχα
βαθυσέβαστος = αυτός που αξίζει μέγιστο σεβασμό

10 σκέψεις για το “Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Αδόλφον Χίτλερ”

  1. τους είχαν προλάβει άλλοι

    “Ο πόλεμος αυτός προκλήθηκε από τη βασιλομεταξική σπείρα, που διατάχτηκε από τους Εγγλέζους ιμπεριαλιστές, δεν μπορεί να έχει την παραμικρή σχέση με την υπεράσπιση της πατρίδος μας. Ούτε είναι βέβαια «πόλεμος κατά του φασισμού», όπως δήλωσε κυνικά ο αρχιφασίστας Μεταξας, ο δήμιος του λαού μας. Μα ούτε και πόλεμος για την απελευθέρωση των Ελληνικών μειονοτήτων της Αλβανίας απ’ το ζυγό του ιταλικού φασισμού και της Αλβανικής αστοτσιφλικάδικης κλίκας, γι’ ατό ο πόλεμος αυτός δεν μπορεί νάχει καμμία σχέση με την ελευθερία» (ΚΕ του ΚΚΕ – 7 Δεκεμβρίου 1940)

    “..Αφού ο λαός μας υπερασπίσει αποτελεσματικά την ανεξαρτησία και την εθνική λευτεριά του, σήμερα ένα μοναχά πράμα θέλει: Ειρήνη και ουδετερότητα με τούτους τους όρους..” (Ζαχαριάδης – 26 του Νοέμβρη 1940). Βλέπεις δεν είχε κηρύξει ακόμη ο Χίτλερ πόλεμο στην ΕΣΣΔ, άρα στα @@ ο αντιφασισμός η δημοκρατία και τα ρέστα. Ελβετία και πάλι Ελβετία.

    “Ό Μεταξάς από την πρώτη στιγμή έκανε το αντίθετο, έκανε πόλεμο φασιστικό, κατακτητικό πόλεμο” (Ζαχαριάδης – 15 Ιανουαρίου 1941). Από την πρώτη στιγμή της επίθεσης κατά των ελληνικών φυλακίων. Μάλιστα. Ακόμη (και τότε) δεν είχε κηρύξει ο Χίτλερ πόλεμο στην ΕΣΣΔ.

    “Μετά το διώξιμο δε των Ιταλών από την Ελλάδα, το αίμα των φαντάρων μας χύνεται άδικα” (απ’ το παραπάνω) Άρα, αντίστοιχα, μετά το διώξιμο των Ναζί από τα εδάφη της μεσοπολεμικής ΕΣΣΔ ο Κόκκινος Στρατός ήταν κατακτητικός, αφού βγήκε απ’ τα σύνορά του -όπως οι Έλληνες στην Αλβανία.

    “Λέτε: ή είσοδος της Ελλάδας στον πόλεμο μετάτρεψε τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο σε αντιφασιστικό (!) για την ελευθερία της Ελλ., των Βαλκανίων, της Ε.Σ.Σ.Δ. και… βάλε!! Μη χειρότερα!! Λέτε: ο λαός κάνει αντιφασιστικό πόλεμο. Μα ο Μεταξάς; Κατά την ίδια λογική επειδή και για τα εσωτερικά ελληνικά ζητήματα ο λαός είναι αντιφασιστικός στην Ελλάδα δεν έχουμε μοναρχοφασιστική δικτατορία μα λαοκρατία! Όσο για τον ενθουσιασμό τον Λαού (αυτά που λέτε θυμίζουν αρθρογραφία «Εστίας» και Σία) δεν ξέρετε τι γίνεται ούτε στο Μέτωπο ούτε στα μετόπισθεν.” (Ζαχαριάδης – 6 Ιανουαρίου 1941)

    (η γνωστή καπηλεία: η ειρωνεία της ιστορίας είναι ότι σήμερα θεωρούν αντιφασιστικό τον πόλεμο του 1940 – έτσι συμπεριφέρνονται ακριβώς όπως κατηγορούν την ΧΟ Εκκλησία ότι συμπεριφέρθηκε αναφορικά με το 1821, ότι πρώτα το αποκήρυξε και ύστερα το καπηλεύτηκε. Αφού αποκήρυξαν το 1940 ως ιμπεριαλιστικό και μη αντιφασιστικό πόλεμο, τώρα είναι το λάβαρό τους)

    κι όλα αυτά ενώ ακόμη γινόταν πόλεμος. Και συνεχώς νικηφόρος! Και δεν είχε ηττηθεί/παραδοθεί η Ελλάδα ακόμα, όπως όταν έστειλε την επιστολή το Αγ. Όρος!

    έπειτα μιλάνε και για την επιστολή προς το Χίτλερ..

  2. Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, εκδ. Αθηνών, τ. ΙΣΤ, σ. 66-71

    Τι γινόταν στην υπό βουλγαρική κατοχή και διοίκηση Ανατολική Μακεδονία και Θράκη;

    «Ο φόβος των βουλγαρικών Αρχών να εξελιχθεί η Εκκλησία σε πόλο συσπείρωσης κατά των Αρχών κατοχής είχε ως συνέπεια τη λήψη μέτρων για τον αφελληνισμό της με την απέλαση των Ελλήνων μητροπολιτών και αρκετών Ελλήνων ιερέων. Πριν απελαθούν, πολλοί από αυτούς κακοποιήθηκαν και ληστεύτηκαν.
    (…) Η Εκκλησία των περιοχών αυτών ενσωματώθηκε στην Εξαρχική Βουλγαρική Εκκλησία (21.6.1941) και επιβλήθηκε το βουλγαρικό εορτολόγιο, το βουλγαρικό τυπικό στις ιερουργίες, η τέλεσή τους στη βουλγαρική γλώσσα (οριστικά από το καλοκαίρι του 1942). Οι θέσεις των ήδη απελαθέντων Ελλήνων κληρικών – και σταδιακά και άλλων – επανδρώθηκαν από Βούλγαρους κληρικούς. (…) Παράλληλα χρησιμοποιήθηκαν οι Βούλγαροι κληρικοί χρησιμοποιήθηκαν ως οι πιο ένθερμοι φορείς της εθνικιστικής προπαγάνδας. (…)
    Τα εκκλησιαστικά ταμεία και όλη η εκκλησιαστική περιουσία τέθηκαν στη διάθεση των βουλγαρικών εκκλησιαστικών αρχών ή κατασκέθκαν από το βουλγαρικό κράτος. Κατασχέθηκαν επίσης τα αρχεία των ναών και πολλά καταστράφηκαν για να μη θυμίζουν την ελληνική τους προέλευση. Ναοί, μοναστήρια και μητροπολιτικά μέγαρα λεηλατήθηκαν, και αφαιρέθηκαν εικόνες, άμφια, χρυσά και αργυρά σκεύη, χαλιά, έπιπλα, γραφομηχανές, βιβλία, χειρόγραφα. (…)
    Η λειτουργία των ελληνικών σχολείων απαγορεύτηκε και δόθηκε εντολή να εκτοπιστούν οι εναπομείναντες Έλληνες εκπαιδευτικοί. (…)
    Στις κατεχόμενες περιοχές επετράπηκε μόνον η λειτουργία εκτός των βουλγαρικών, αρμενικών, εβραϊκών και τουρκικών σχολείων (…)
    Σε όλη τη βουλγαροκρατούμενη περιοχή καθιερώθηκε ως επίσημη γλώσσα η βουλγαρική (12.5.1941). Στο πλαίσιο εφαρμογής του σχετικού διατάγματος (…) γ) απαγορεύτηκε με ποινή προστίμου η δημόσια χρήση της ελληνκής γλώσσας (…)
    Απαγορεύτηκε η έκδοση, κυκλοφορία, κατοχή και χρήση ελληνικών ιστορικών βιβλίων και εντύπων˙ οι βιβλιοθήκες των σχολείων, των συλλόγων αλλά και των ιδιωτών είτε καταστράφηκαν είτε αρπάχτηκαν και μεταφέρθηκαν στη Βουλγαρία. Απαγορεύτηκε η λειτουργία των ελληνικών τυπογραφείων, των στοιχειοθετικών μηχανών και η χρήση ελληνικών γραφομηχανών και πολυγράφων (…)
    Ασβεστώθηκαν ή καταστράφηκαν οι ελληνικές επιγραφές ναών, εικονοστασίων κ.λπ., ενώ ακόμα και οι επιγραφές τάφων εκβουλγαρίστηκαν. Σχετικές πιέσεις του βουλγαρικού πολιτικού κόσμου και των διανοουμένων οδήγησαν κόμη και στην προσπάθεια να μετονομαστούν οι κάτοικοι της περιοχής και να μετατρέψουν τα ελληνικά βαπτιστικά τους στα αντίστοιχα βουλγαρικά, με έγκριση μάλιστα της Συνόδου της Βουλγαρικής Εκκλησίας (Δεκέμβριος 1942) (…)
    Οι Έλληνες υποχρεώθηκαν να καταβάλλουν χρηματικά ποσά ως ενίσχυση στους Βουλγάρους εποίκους.
    (…) Στους Έλληνες γιατρούς, δικηγόρους και φαρμακοποιούς απαγορεύτηκε η άσκηση του επαγγέλματός τους. διοικητικά μέτρα λήφθηκαν και για τον περιορισμό των Ελλήνων τεχνιτών και ελεύθερων επαγγελματιών (…)
    Από τον Ιούλιο του 1943 άδειες ασκήσεως εμπορίου δίνονταν μόνο σε Βούλγαρους υπηκόους (…)
    Από τους Έλληνες γεωργούς αφαιρέθηκε το 1/2 του γεωργικού τους κλήρου, επίσης τα αποθέματα των ζωοτροφών τους και τα εργαλεία τους. (…)
    Συχνότατες ήταν επίσης και η επιβολή προστίμων, οι συλλήψεις και οι βασανισμοί Ελλήνων με οποιαδήποτε αφορμή (ομιλία ελληνικής γλώσσας…) (…)
    Η πολιτική διάκρισης έφτασε ώς το σημείο να απαγορευτεί το 1943 η πώληση σε Έλληνες βασικών προϊόντων διατροφής, όπως γάλα, κρέας, ψάρι και γιαούρτι (…)
    Η νέα βουλγαρική κυβέρνηση επέδειξε μια προφανή απροθυμία στην απόσυρση των βουλγαρικών στρατιωτικών δυνάμεων από την περιοχή, προφασιζόμενη λόγους τάξης και ασφάλειας για να δικαιολογήσει την παραμονή της (…)
    Έως τη Διάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων, το 1946, η βουλγαρική κυβέρνηση (…) έθετε θέμα παραχώρησης σε αυτήν της Δυτικής Θράκης. Το αίτημα αυτό είχε την υποστήριξη της Σοβιετικής Ένωσης αλλά και της Τσεχοσλοβακίας, της Πολωνίας και της Γιουγκοσλαβίας»

    Η επιστολή των μονών του Αγ. Όρους προς το Χίτλερ παρουσιάζεται ως χείριστος βαθμός δοσιλογισμού. Για έναν παράξενο λόγο όσοι την διαδίδουν δεν αναφέρουν καν τίποτε για την αιτία της σύνταξης και αποστολής της επιστολής αυτής. Την παρουσιάζουν ως ουρανοκατέβατη, ως άνευ σοβαρού λόγου, ως καιροσκοπισμό «για να τα έχουν καλά με τους ισχυρούς πάσει θυσία, ακόμη και εις βάρος της χώρας». Ωστόσο τα παραπάνω αποσπάσματα, τα οποία δείχνουν τι θα επακολουθούσε αν ο Βουλγαρικός στρατός καταλάμβανε τον Άθωνα και αν η περιοχή προσαρτιόταν στη Βουλγαρία, όπως οι Αν. Μακεδονία και Θράκη, των οποίων τα δεινά περιγράφηκαν παραπάνω, δείχνουν και τα κίνητρα των μοναχών του Αγ. Όρους. Όχι φυσικά τον φιλοναζισμό ή την εθελοδουλεία, αλλά την επιλογή του μικρότερου κακού. Είναι γνωστό ότι οι Γερμανοί μοίραζαν την Ελλάδα σε Βουλγαρική, Ιταλική και Γερμανική ζώνη κατοχής. Οι Βούλγαροι πήραν την Αν. Μακεδονία-Θράκη και πίεζαν για να τους δοθεί η διοίκηση και κατοχή της Χαλκιδικής και όλων των περιοχών της Β. Ελλάδας. Ο βασιλιάς της Βουλγαρίας Μπόρις επισκεπτόμενος τον Χίτλερ στο Βερολίνο είχε ζητήσει να δωθεί στη Βουλγαρία ο Άθωνας. Φαντάζεται κανείς τι μανία ανθελληνικής καταστροφής, πόσες εξαφανίσεις και καταστροφές βυζαντινών και μη σλαβικών έργων τέχνης θα επακολουθούσαν, αν συνέβαινε κάτι τέτοιο. Οι μοναχοί του Αθωνα είτε έπρεπε να καθίσουν άπρακτοι είτε έπρεπε να αποσοβήσουν το χειρότερο κακό.
    Λοιπόν οι μοναχοί του Αγίου Όρους παραδόθηκαν στους Γερμανούς
    για να γλυτώσουνε από τους Βουλγάρους. Η βουλγαρική κατοχή θα τους εξαφάνιζε ακριβώς όπως οι Βούλγαροι εξαφάνιζαν κάθε ίχνος παρουσίας Ελλήνων και ελληνορθόδοξου πολιτισμού, τόσο κατά τους Βαλκανικούς και τον Α’ Π.Π. όσο και κατά τον Β’ Π.Π. Οι Γερμανοί μόλις είχαν καταλάβει την Ελλάδα, δεν είχαν αρχίσει τα έκτροπα στη χώρα μας ούτε βέβαια οι μοναχοί ή κανείς άλλος στην περιοχή γνώριζε περί φούρνων κ.λπ., όπως παραπλανητικά διαδίδουν όσοι παραθέτουν την επιστολή – ενώ αντίθετα οι Βούλγαροι μάς ήταν γνωστοί από την εποχή του Μακεδονικού Αγώνα, των Βαλκανικών και του Α’ Π.Π. για το συστηματικό πρόγραμμα αφελληνισμού της Μακεδονίας˙ αν έμπαιναν στο Άγ. Όρος, θα το εκβουλγάριζαν καταστρέφοντας ό,τι δεν ήταν βουλγαρικό – όπως άλλαζαν ακόμη και τις ταφικές επιγραφές. Υπάρχει κολακεία στην επιστολή προς τον Χίτλερ; Ναι, φυσικά και υπάρχει. Είναι δείγμα ειλικρινούς φιλοναζισμού ή δοσιλογισμού; Όχι! Τι άλλο θα μπορούσε να υπάρξει, προκειμένου να αποσοβηθεί το έσχατο κακό, ο εκβουλγαρισμός και αυτής της περιοχής, προκειμένου να παρέμβει ο ίδιος ο Χίτλερ κατά των συμμάχων του Βουλγάρων; Το Άγ. Όρος δεν βρισκόταν στη νότια Ελλάδα, ώστε να μην υπήρχε κίνδυνος αφελληνισμού του από ένα εχθρικό εκείνη την εποχή γειτονικό έθνος. Στη νότια Ελλάδα παρόμοια επιστολή δε θα είχε λόγο, αφού δεν παραμόνευαν Βούλγαροι με σκοπό τον αφελληνισμό της περιοχής της.
    Χαρακτηριστικό των αντιλήψεων των μοναχών του Όρους είναι το εξής περιστατικό: Σε επέμβαση του Γερμανού Ταγματάρχη Στένγκερ μετά από διαβολές των Σλάβων μοναχών προκειμένου να αντικατασταθεί ο Β. Κορφιωτάκης (Έλληνας διοικητής του Όρους) και σε ερώτηση του αν επιθυμούν οι μοναχοί να μην υπάρχει Έλληνας διοικητής, οι μοναχοί έδωσαν την πιο κάτω απάντηση «Το να ερωτάται το ελληνικότατον Άγιο Όρος αν επιθυμεί Έλληνα Διοικητήν τής προξενεί εντύπωσιν».

  3. Μια και αυτό το Ποστ εξελισσεται σε ιστορικό εκεινης της περιοδου
    και μιας και ειναι παλι της Μοδας οι πολύ γνωστες προσπαθειες Δεξιου Αναθεωρητισμου της Ιστοριας υπερ των Δωσιλόγων και Ταγμασφαλητων καιΛοιπων Συνεργατών των Ναζηδων (οι οποιοι δήθεν εξαναγκαστηκαν απο τον Ελας να κανουν τα αδιανοητα εγκληματα τους
    για να δουμε και αυτό το Ποστ ..

    http://nosferatos.blogspot.com/2008/10/blog-post_3565.html#links

    ΓΙΑΝΝΗ ..απο οσα λές αλλα ειναι γνωστα αλλα αμφισβητουνται ..

    αλλά για την επιστολή των Αγιορειτών στους Χιτλερικών μου λές σε παρακαλώ τι λές;

  4. ”Λοιπόν οι μοναχοί του Αγίου Όρους παραδόθηκαν στους Γερμανούς
    για να γλυτώσουνε από τους Βουλγάρους. ”

    Και ητανε αναγκηπαρακαλώ να το κανουν ΤΟΣΟ ΕΜΕΤΙΚΆ;

  5. Ωστε ετσι Λοιπόν; Οι Αγιοριτες συνεταξαν αυτήν την τοσο εμετική επιστολή ”για να γλυτώσουνε από τους Βουλγάρους. Η βουλγαρική κατοχή θα τους εξαφάνιζε ακριβώς όπως οι Βούλγαροι εξαφάνιζαν κάθε ίχνος παρουσίας Ελλήνων και ελληνορθόδοξου πολιτισμού, τόσο κατά τους Βαλκανικούς και τον Α’ Π.Π. όσο και κατά τον Β’ Π.Π”
    Μαλιστα Γιαννη ..
    Αλλά προφανώς εχεις υποψη Και μια εντελώς διαφορετική σταση ζωής και Πολιτικό Ηθος ..

    Στις 22 Ιουνιου του 1943 το ΕΑΜ οργανωσε μια παναθηναική Διαδηλωση διαμαρτυριας εναντιον της Σχεδιαζομενης εισοδου των Βουλγαρων στη Θεσσαλονικη .. Η Διαδήλωση που εγιν εν μεσω κατοχής και κυβερνησης Δωσιλόγων ,πνιγηκε στο αιμα απο τις δυναμεις κατοχής ..Αλλά οι Βουλγαροι δεν μπηκαν στην Θεσσαλονικη..

    Αυτά και αλλα πολλά εκανε το ΕΑΜ * Οι Αγιοριτες; εισαι σιγουρος οτι το καναν για να διαφυλαξουν τον ‘…’ελληνισμό τους”; ..

    Βρε ..Μηπως το καναν για κατι πολύ πιο απλό;
    ———————————————–

    Μηπως ΤΟ ΚΑΝΑΝ ΓΙΑΤΤΌ ΠΟΥ δειχνει και τωρα η ανακοίνωση των 20 μονών του Αγίου Ορους, όπου με έμφαση τονίζεται: «δεν έχουμε δικαίωμα ούτε διάθεση να θυσιάσουμε το ελάχιστο από (…) τα προνόμια που απέκτησε το Αγιον Ορος και του εξασφάλισαν τη δυνατότητα να ζη αδιάκοπα πάνω από χίλια χρόνια, περνώντας μέσα από κοσμογονικές ανακατατάξεις και αλλαγές ξένων κατόχων και καθεστώτων».

    * ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΑΥΤΟΧΉΣ ΤΟ ΕΑΜ ΟΡΓΑΝΩΣΕ
    -ΓΕΝΙΚΉ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙς 5/3 1943 ΚΑΤΆ ΤΗς πΟΛΙΤΙΚΉς ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗς .

    -ΦΟΙΤΗΤΙΚΉ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΙς 25 /3/42…

    -ΚΑΘΟΛΙΚΉ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ υΠΑΛΛΗΛΩΝστις 22/4 1942..

    αυτά και πολλά εκανε το Λοιδωρουμενο σημερα απο ..περιεργους τυπους ΕΑΜ (ΦΤΑΝΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΝΑ ΛΈΝΕ ΟΤΙ ΑΥΤΌ ΕΦΤΑΙΓΕ ΠΟΥ ΟΙ ΤΑΓΜΑΤΑΣΦΑΛΉΤΕΣ ΓΙΝΑΝ..ΤΑΓΜΑΤΑΣΦΑΛΉΤΕΣ )

  6. Νοσφεράτε,
    ποια αμφισβητούνται -εκτός από την ερμηνεία μου;
    οι επιστολές Ζαχαριάδη ή τα όσα γράφει η ΙΕΕ για τη βουλγαρική κατοχή; αυτά δεν αμφισβητούνται.

    ήταν αναγκη να το κάνουν τόσο εμετικά, γιατί
    1) δεν ζητούσαν γενικά και αόριστα από τους γερμανους ούτε από έναν τυχαίο διοικητή, αλλά από τον χίτλερ
    2) μόνο ο χίτλερ μπορούσε να απαγορεύσει την επέκταση της βουλγαρικής ζώνης
    3) οι βούλγαροι ήταν μια ζωή πιστοί σύμμαχοι των γερμανών. ο βασιλιάς μπόρις μια χαρά ναζί ήταν.

    εσύ πώς κρίνεις δηλαδή ότι έπρεπε να το ζητήσουν; να απαιτήσουν, ως ηττημένοι, από τους γερμανούς ώστε οι σύμμαχοί τους, νικητές κι αυτοί σε εκείνη τη φάση, να μην κάνουν του κεφαλιού τους; εμπόδισαν οι γερμανοί τους βουλγάρους να κάνουν ό,τι έκαναν στην αν. μακεδονία και θράκη; όχι. άρα έπρεπε να παίζει κολακεία στην επιστολή, μπας και αποφασίσουν οι γερμανοί να ΜΗΝ κάνουν το χατίρι των βουλγάρων: γιατί, το αναμενόμενο θα ήταν να το κάνουν.

    αλλά τώρα μιλάμε για το 1941. με βάση εκείνες τις συνθήκες να κρίνεις.
    1. οι κεντρώοι λούφαζαν
    2. η δεξιά κ ακροδεξιά ετοίμαζε τις βαλίτσες της για την αίγυπτο.
    3. η αριστερά “τρία πουλάκια κάθονταν” πασιφιστικός αρχειομαρξισμός και ξερό ψωμί, όπως φαίνεται από τις επιστολές -ευτυχώς που κήρυξε ο χίτλερ πόλεμο στην εσσδ αργότερα.
    4. το μέτωπο κατέρρεε και οι γερμανοί έκαναν βόλτα

  7. Νοσφεράτε,
    αυτά που λες για το εαμ είναι γνωστά και αδιαμφισβήτητα.
    έγιναν το 1943 όμως. μη συγχέεις το 1941 με το 1942 και 1943. δεν αναλύονται τα γεγονότα του 1941 με βάση τα γεγονότα του 1943.
    επίσης μην υποτιμάς τον βουλγαρικό παράγοντα. τώρα έχουμε ειρήνη, είμαστε σύμμαχοι με την βουλγαρία κ.λπ., τότε ήμασταν στο έλεός της, εφόσον η γερμανία το επέτρεπε. μην κρίνεις το 1941 από το 2008 ή το 1942.
    και μη μου λες για ταγματασφαλίτες. αυτά να τα λες στην καλύβα. ούτε να μου λες για τον θετικό ρόλο του εάμ. δεν τον αμφισβήτησα εδώ ή αλλού.
    τώρα, μου λες για τη διαδήλωση του εαμ; δηλαδή θα έκαναν διαδήλωση οι 1000-2000 μοναχοί;

    αναρωτιέσαι αν ενδιαφέρονταν για τα προνόμια ή για την ελληνικότητά του αγ. όρους;
    ε τότε εξήγησέ μου γιατί οι σλαβικές μονές αντιτάχθηκαν στην επιστολή; μήπως γιατί κατάλαβαν ότι με την επιστολή αυτή θα έχαναν την ευκαιρία για να μπει η βουλγαρία στρατιωτικά και αυτές να πάρουν το πάνω χέρι;
    εξήγησέ μου επίσης γιατί η βουλγαρία έδειξε τέτοιο ζήλο να καταστρέψει τα ελληνορθόδοξα μνημεία στη ζώνη κατοχής της; από πού κι ως πού ισχυρίζεσαι ότι δε θα έκανε το ίδιο και στον άθωνα;

  8. Νοσφεράτε,
    επίσης θα ξέρεις πολύ καλά ότι οι “αντιφασίστες” βούλγαροι, της κυβέρνησης που ανέλαβε καθήκοντα αφού το έσκασαν οι γερμανοί είχαν αυτήν την στάση:

    “Η νέα βουλγαρική κυβέρνηση επέδειξε μια προφανή απροθυμία στην απόσυρση των βουλγαρικών στρατιωτικών δυνάμεων από την περιοχή, προφασιζόμενη λόγους τάξης και ασφάλειας για να δικαιολογήσει την παραμονή της”

    ενώ, παρά το ότι οι αφελείς του εαμ είχαν διαπραγματευτεί και με την παραπάνω κυβέρνηση την αποχώρηση των βουλγαρικών στρατευμάτων, όχι μόνον η νέα βουλγαρική κυβέρνηση τους έγραφε στα παλιά της τα παπούτσια, αλλά το ίδιο έκανε και στα συνέδρια:

    “Έως τη Διάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων, το 1946, η βουλγαρική κυβέρνηση (…) έθετε θέμα παραχώρησης σε αυτήν της Δυτικής Θράκης. Το αίτημα αυτό είχε την υποστήριξη της Σοβιετικής Ένωσης αλλά και της Τσεχοσλοβακίας, της Πολωνίας και της Γιουγκοσλαβίας”

    (αφελείς; ναι, αφελείς. γιατί όχι; ή ήταν αλάθητοι; )

    πράγμα που ενισχύει την άποψη ότι η εμμονή της βουλγαρίας να καταλάβει και να αφελληνίσει όσο το δυνατόν περισσότερες σημερινές επαρχίες του ελληνικού κράτους ήταν ανεξάρτητη από το “φασιστικό” ή “αντιφασιστικό” της χαρακτήρα.

  9. Eνα σχετικό ποστ

    http://manitaritoubounou.wordpress.com/2008/10/01/trapez-vatop-epaites-ekpaid-pds/

    Γιαννη :”και μη μου λες για ταγματασφαλίτες. αυτά να τα λες στην καλύβα”

    Ε Φιλε ..
    ξερεις παρα πολύ καλά οτι για μενα στην Καλύβα ισχυει το Αβατον 🙂

    Τωρα ..παει μακρυα η κουβεντα ..Θα τα ξαναπουμε

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top