Ορθοπεταλιές στη Θεσσαλονίκη

«Οι άλλοι καίνε βενζίνη και εμείς καίμε θερμίδες» είναι το «μότο» των ποδηλατιστών της Θεσσαλονίκης, όπου καθημερινά εκατοντάδες άτομα κάθε ηλικίας, επιλέγουν το ποδήλατο ως εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης.

Η καλπάζουσα τιμή της βενζίνης, τα «φουσκωμένα» έξοδα συντήρησης του αυτοκινήτου και το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό με την ανυπαρξία χώρων στάθμευσης έκαναν αρκετούς πολίτες να στραφούν στη φτηνή λύση του εύκολου, γρήγορου και… φτηνού ποδηλάτου.

«Μένω σε απόσταση 15 λεπτών από το κέντρο της πόλης, και αφότου κατασκευάστηκαν οι ποδηλατόδρομοι, χρησιμοποιώ καθημερινά το ποδήλατο για να φτάσω στην εργασία μου. Το αμάξι πλέον παραμένει στο πάρκινγκ και το χρησιμοποιώ μόνο για μακρινές αποστάσεις. Στα επίπεδα που έχει φτάσει η βενζίνη δεν έχουμε την πολυτέλεια των πολλών μετακινήσεων», αναφέρει ο Κώστας Δρούτσος, ποδηλάτης.

Αυξημένες οι… πωλήσεις

Σύμφωνα με στοιχεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, τα τελευταία δύο χρόνια στο νομό Θεσσαλονίκης έχουν ανοίξει 10 καταστήματα εμπορίας ποδηλάτων, ενώ ακόμη και οι καταστηματάρχες έχουν παρατηρήσει ότι η αύξηση στις πωλήσεις έχει φτάσει το 50%.

Ο Θοδωρής Μαυρόπουλος, ιδιοκτήτης καταστήματος ποδηλάτων, τονίζει: « Υπάρχει μια σταθερή αύξηση τα τελευταία χρόνια στις πωλήσεις των ποδηλάτων. Υπολογίζουμε πως στην πορεία θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο. Η χρήση ποδηλάτου πάντως γενικότερα έχει γνωρίσει μια αύξηση 150% ! Εάν δε οι υποδομές στους ποδηλατοδρόμους βελτιωθούν, θα μπορούμε να δούμε ένα άλλο ”πρόσωπο” της Θεσσαλονίκης». Από την πλευρά του ο Μιχάλης Τσέντος, υπάλληλος σε γνωστή αλυσίδα καταστημάτων με ποδήλατα, λέει «Είναι φανερό πως έχει αυξηθεί η ζήτηση και ο κόσμος στρέφεται στην ποδηλασία είτε από ανάγκη για οικονομία, είτε για ψυχαγωγία. Η ”άνθηση” φαίνεται και από το ότι “ξεφυτρώνουν” στην πόλη συνεχώς καινούργια μαγαζιά».

Αυξημένη κίνηση έχει σημειωθεί και στις ιστοσελίδες των καταστημάτων όπου ο κάθε πελάτης έχει τη δυνατότητα να δει από την οθόνη του υπολογιστή του όλα τα μοντέλα ποδηλάτων και τις τιμές τους και να πραγματοποιήσει την αγορά μέσω διαδικτύου. Οι πολίτες, σύμφωνα με τον κ. Μαυρόπουλο, «λόγω έλλειψης χρόνου προτιμούν να κάνουν πλέον τις αγορές από το σπίτι ή από το γραφείο γρήγορα και χωρίς να χρειαστεί να έρθουν στο χώρο μας, γι’ αυτό επενδύουμε αρκετά στην αγορά του διαδικτύου».

Ποδήλατα για όλες τις ηλικίες

Ο Κώστας Συμελίδης, έμπορος ποδηλάτων, σημειώνει πως επισκέπτονται το κατάστημά του άτομα όλων των ηλικιών. «Για τις ηλικίες από 15-25 ξεκίνησε ως μόδα. Ευτυχώς, ωστόσο, δε συνεχίστηκε έτσι, καθώς όλα τα παιδιά επιστρέφουν για σέρβις, επομένως φαίνεται ότι το χρησιμοποιούν. Οι 40άρηδες αποτελούν τους καλύτερους πελάτες μας, καθώς είναι πιο ”ψαγμένοι”, έχουν περισσότερες γνώσεις σχετικά με το αντικείμενο και το αντιμετωπίζουν σαν χόμπι», ενώ συμπληρώνει: «Χαρακτηριστικό είναι πως πλέον σχεδόν όλες οι οικογένειες έχουν στην κατοχή τους πάνω από 1 ποδήλατο. Ερχονται γονείς και προμηθεύονται ποδήλατα κατάλληλα για τα παιδιά τους έτσι ώστε να πηγαίνουν οικογενειακώς ποδηλατάδα»

Το άρθρο της Ματίνας Θεοδωρακίδου δημοσιεύτηκε στις 11-9-2010 στον Αγγελιοφόρο

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top