Καταστροφή στην παραλία

Κείμενο που λάβαμε από τον κ. Στ. Αλεξίου

Μετά τις μπουλντόζες που, με το Δημοτικό Συμβούλιο σε διακοπές, επέδραμαν στην νέα παραλία, ανέσκαψαν εκ βάθρων τον παραλιακό πεζόδρομο και αποξήλωσαν τα εκατοντάδες ξύλινα παγκάκια, επέλασαν πλέον τα αλυσσοπρίονα για να κατακόψουν 126 – σε πρώτη δόση – δέντρα των παραθαλάσσιων πάρκων, που απειλούνται ήδη άμεσα από την «ανάπλαση».

Εργο που αποδοκιμάστηκε έντονα από διακεκριμένους επιστήμονες και έγκριτους δημοσιογράφους και χαρακτηρίστηκε από τον πρύτανη του ΑΠΘ καθηγητή πολυτεχνικής Γιάννη Μυλόπουλο ως «έργο …κίτς…ψεύτικο και εντελώς ξένο με το φυσικό περιβάλλον…με αισθητική αντίληψη …Ντουμπάι», σε άρθρο του με τίτλο «Τσιμέντο να γίνει…». Η περαιτέρω επέκταση του κατα τα επίσημα στοιχεία συνεπάγεται, όπως συνέβη στο πρώτο μέρος, την μπετονοποίηση της περιοχής, την παραμόρφωση του παραλιακού μετώπου, την εξαφάνιση των πάρκων βορείως του Μακεδονία Παλλάς και δυτικώς του Λαογραφικού Μουσείου και του ανατολικού τμήματος του παρκου κυκλοφοριακής αγωγής, τον σημαντικό περιορισμό του πρασίνου (που στο αναπλασθέν ανατολικό τμήμα ανήλθε στο 85% περίπου της έκτασης των παλιών πάρκων), την καταστροφή των λιθόκτιστων λαϊκών αναψυκτηρίων των πάρκων Φωκά και κυκλοφοριακής αγωγής.

Και τελικώς την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος (του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και του Δήμου, που συμμετέχει κατά 25%). Αφού κατά τον προϋπολογισμό της Διακήρυξης της Δημοπρασίας η δαπάνη ανέρχεται σε 43.200.000 ευρώ και κατά την σύμβαση – με έκπτωση 52,57% – σε 20.506.000 Ε, εκ των οποίων μόνο το 1/24 προβλέπεται για πράσινο (856.256 Ε.), τα δε υπόλοιπα 23/24 (19.646.519 Ε.) αντιστοιχούν σε άσκοπες, περιττές και μη αναπτυξιακές εργασίες χωματουργικών, ασφαλτικών, οικοδομικών, ηλεκτρολογικών, μηχανολογικών και άλλων έργων. Ενώ το τριπλάσιας έκτασης έργο της ανάπλασης του Πεδίου του Αρεως 230 στρεμμάτων – στο οποίο φυτεύτηκαν, ως αναφέρεται, 1200 δέντρα, 50000 ανθόφυτα, 7500 θάμνοι, 2500 τριανταφυλλιές, προστέθηκαν 9 στρέμματα χλοοτάπητα και 8 στρ. φυτά εδαφοκάλυψης και κατασκευάστηκαν βασικά έργα υποδομής – κόστισε κατά τις ίδιες πληροφορίες 9.660.000 ευρώ, με συγχρηματοδότηση του 3ου ΚΠΣ και εθνικών πόρων.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top