Το πρώτο ποδήλατο – ταξί κυκλοφορεί εδώ και λίγες μέρες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Το «ταξίλατο», όπως ονομάζεται από τους κατασκευαστές του, δεν έρχεται να αντικαταστήσει τα ταξί της πόλης, αλλά να προωθήσει το μήνυμα για τη χρήση του ποδηλάτου, που μπορεί να αποτελέσει τη λύση για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.
Το ποδήλατο – ταξί είναι χειροποίητο και κατασκευάστηκε εξολοκλήρου στη Θεσσαλονίκη από το μέλος της ομάδας «BikeRespect.gr» Κώστα Σιμελίδη και έχει οδηγό τον Γκάρεθ Τριγουόρθα (Gareth Trewartha).
«Η ομάδα “BikeRespect.gr” δημιουργήθηκε το Φεβρουάριο και από τις αρχές Ιουνίου έχουμε ξεκινήσει τις αποκαλούμενες “κρίσιμες μάζες”, δηλαδή συγκεντρωνόμαστε πολλά ποδήλατα και κυκλοφορούμε με τη βοήθεια της Τροχαίας στους δρόμους, για να ενθαρρύνουμε την ιδέα χρήσης του ποδηλάτου. Στο εξής θα είναι μαζί μας και το «ταξίλατο» που θα μεταφέρει δωρεάν κόσμο. Το φτιάξαμε μόνοι μας, χρησιμοποιώντας μισό ποδήλατο, μια καμπίνα με τέντα και ένα κάθισμα δύο θέσεων. Κινείται αποκλειστικά με ανθρώπινη δύναμη και δεν έχει ηλεκτρική υποβοήθηση, όπως τα περισσότερα ποδήλατα – ταξί. Ετσι δεν μπορεί να ανέβει ανηφόρες και να κινηθεί μέσα στην πόλη με τις λακκούβες, γι΄ αυτό θα κάνει δωρεάν βόλτες στο πλακόστρωτο της Νέας Παραλίας, σε πρώτη φάση κάθε Δευτέρα και Τετάρτη και εν συνεχεία, αν βρούμε χορηγό για να καλύπτει τα έξοδα ενός οδηγού, καθημερινά χωρίς… κόμιστρο», σημείωσε ο Κώστας Σιμελίδης, παλαιός πρωταθλητής ποδηλασίας, προπονητής και μέλος του «BikeRespect.gr».
Το τρίτροχο ποδήλατο – ταξί που κινείται αποκλειστικά με την ανθρώπινη δύναμη ανήκει στην κατηγορία των οχημάτων HPV (Human Powered Vehicles), δηλαδή των οχημάτων που κινούνται μόνο με την ανθρώπινη προσπάθεια.
Oπως τονίζουν τα 700 και πλέον μέλη της «BikeRespect.gr», τα 500 εκ των οποίων προέρχονται από τη Θεσσαλονίκη, λόγω της μεγάλης αύξησης των τιμών των καυσίμων, σε συνδυασμό με την ανεξέλεγκτη μόλυνση της ατμόσφαιρας, η εξέλιξη των οχημάτων HPV αποτελεί σημαντικό πεδίο ενδιαφέροντος για μεγάλη κοινότητα επιστημόνων, σε όλο τον κόσμο.
«Αυτήν τη στιγμή οι συνθήκες κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη δεν ευνοούν την επέκταση του «ταξίλατου» γιατί θα δημιουργούνταν προβλήματα στις λεωφορειολωρίδες και τους δρόμους», συμπλήρωσε ο βρετανικής καταγωγής αλλά εδώ και 30 χρόνια κάτοικος Θεσσαλονίκης, Γκάρεθ Τριγουόρθα.
Πηγή: Εφημερίδα Αγγελιοφόρος
Περισσότερα: Φίλοι του Ποδηλάτου Θεσσαλονίκη (ομάδα στο facebook)