του Νίκου Τακόλα (Με… οικολογική συναίσθηση. Επειδή στη χώρα μας διαστρέφονται ακόμα και οι πιο απλές αλήθειες – η σωστή χρήση των ΑΠΕ π.χ)
Αυτή τη στιγμή χιλιάδες φωτοβολταϊκά εγκρίνονται από το κράτος, για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, στην Ελλάδα. Η χώρα μας θα πληρώνει την κιλοβατώρα τους (KWh, από 30-44 c/Kwh), για 25 χρόνια, 2-3 φορές περισσότερο απ’ ό,τι πουλάει η ΔΕΗ. Αυτό θα δημιουργήσει ένα ακόμα γιγάντιο εξωτερικό χρέος μας, αφού όλοι οι παραγωγοί είναι… ξένοι, Γερμανοί, Ισπανοί και λίγοι Ιταλοί. Α, και… Έλληνες, με ποσοστό… 0,00001% συνεταιράκια! Για την… περίφραξη των εγκαταστάσεων, τις … πικροδάφνες – και τη… διαπλοκή, βέβαια… Και όλα τα πανάκριβα προϊόντα (ηλιακά πανέλα, μετατροπείς κλπ) είναι εισαγωγής, ΕΕ+ Κίνας…
Αυτό πρέπει να σταματήσει. Οι επενδύσεις Φ/Β είναι “επείγουσες” λέει, για να πιάσουμε το 2020 το στόχο 20% παραγωγή ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές, μείωση ρύπων κλπ.
Πολύ μεγαλύτερο ποσοστό όμως, από το 20% μπορούμε να πιάσουμε, αν κάνουμε τη μοναδική παραγωγική επένδυση της χώρας αυτή τη… Μνημονιακή στιγμή. Ένα υπερσύγχρονο σιδηρόδρομο Ορεστιάδα – Καλαμάτα υψηλής ταχύτητας, με… δάνειο, έστω. Θα είχε σαν αποτέλεσμα:
Να εξαφανιστούν 1-2 εκ αυτοκίνητα από τους ελληνικούς δρόμους, πετυχαίνοντας
- Μείωση αερίων ρύπων, άμεσα (επίτευξη του στόχου 20%)
- Μείωση τροχαίων ατυχημάτων
- Μείωση κατανάλωσης εισαγόμενης βενζίνης – πετρελαίου
- Μείωση εισαγωγών αυτοκινήτων
- Εκλογίκευση και μείωση του ρυθμού επέκτασης Φωτοβολταϊκών (αφού θα καλυπτόταν αλλιώς η μείωση ρύπων)
- Μείωση της επιρροής των εισαγωγέων αυτοκινήτων και των οικογενειών του πετρελαίου (ξέρουμε εμείς), στη ζωή μας, αφού για πάρτη τους υπάρχει αυτός ο χρόνιος παραλογισμός ευτελισμού του σιδηρόδρομου.
- Κατάργηση όλων των μεσαζόντων (πολιτικών που νομολογούν υπέρ της ΕΕ, των γερμανικών εργοστασίων και των εμπόρων)
- Υποστήριξη σε όλες τις χερσαίες (και εναέριες) μεταφορές φορτίων, μειώνοντας τους ρύπους περαιτέρω…
- Μείωση των αυτοκινητοδρόμων και αποφυγή κατασκευής 2400 χιλ νέων κλειστών αυτοκινητοδρόμων – που αποφασίστηκαν – με βαριά διόδια. Σ’ αυτό μας ωθούν οι Τροϊκανοί και οι Ελληνικές κατασκευαστικές, θηλιά στο λαιμό μας και καταστροφή περιβάλλοντος. Δηλ τα λεφτά υπάρχουν (δάνεια, ΣΔΙΤ κλπ) αλλά για τους γνωστούς άλλους (οικογένειες πετρελαίου, εργολάβους, διοδιάδες κλπ), άρα εμείς πρέπει να τα απαιτήσουμε (αφού εμείς θα τα πληρώσουμε) για να γίνει σιδηρόδρομος αντί δρόμων!!
Και επιτέλους θα καταφέρναμε ένα καίριο πλήγμα στην εκμετάλλευση της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Μητροπολιτικό Κέντρο, που το ταϊζουμε ισοβίως με παραγγελίες και εισαγωγές, τόσο για αυτοκίνητα όσο και για φωτοβολταϊκά κλπ. Αν μάλιστα αναπτυσσόταν στην Ελλάδα εργοστάσια παραγωγής Φ/Β, έστω με Franchising στην αρχή, το κτύπημα θα ήταν καθοριστικό και θα σήμαινε την έναρξη της χειραφέτησης της χώρας μας. Τα Φ/Β είναι απολύτως χρήσιμα, αν συνδυαστούν με τοπική παραγωγή τους στην Ελλάδα, διασπορά αντί συγκέντρωσης σε λίγα μέρη και κατοχή από πολλούς μικροϊδιοκτήτες.
Πέρα από το γεγονός ότι συμφωνώ απόλυτα με τον συγγραφέα του άρθρου, θέλω να το προεκτείνω τον ίδιο τρόπο σκέψης : στις ενεργειακές επενδύσεις το σημαντικό είναι να δημιουργήσουμε ένα κλάσμα όπου στον παρονομαστή θα βάλουμε το κόστος της επένδυσης και στον αριθμητή το αναμενόμενο όφελος (οικονομικό, περιβαλλοντικό, κοινωνικό). Με όποιο τρόπο και να τα το κάνουμε θα προκύψει ότι τα Φ/Β παίρνουν την χειρότερη βαθμολογία στην Ελλάδα ! Ίσως σε άλλες χώρες που παράγουν Φ/Β η αξιολόγησή τους να είναι καλύτερη, εδώ σίγουρα όχι. Αντίθετα, η παραπάνω σχέση κόστους/ωφέλειας για ενεργειακά συστήματα στην Ελλάδα γίνεται βέλτιστη σε επενδύσεις βιομάζας, παθητικών ηλιακών συστημάτων, ενεργητικών ηλιακών συστημάτων και υδροηλεκτρικών. Τα αιολικά λίγο χαμηλότερα. Γιατί λοιπόν επενδύουμε σε μια τεχνολογία που αποφέρει τα μικρότερα ωφέλη σε σχέση με τις επενδύσεις που απαιτεί ? Απλώς αντιγράφουμε άλλες χώρες, ακολουθούμε οικονομικά συμφέροντα στο χώρο της “πράσινης οικονομίας”, ή με την προσπάθεια αυτή κατευθυνόμαστε προς μια λύση που μελλοντικά μπορεί να χαρίσει ενεργειακή αυτονομία στην Ευρώπη και σε χώρες μη πλούσιες σε ενεργειακά αποθέματα ?
Πιθανόν και τα τρία, εγώ πιστεύω το πρώτο.
Φώντας
Ο διαπλεκόμενος ήλιος
2011 Ιουλίου 20
by odysseas
.του Νίκου Τακόλα (Με… οικολογική συναίσθηση. Επειδή στη χώρα μας διαστρέφονται ακόμα και οι πιο απλές αλήθειες – η σωστή χρήση των ΑΠΕ π.χ)
Αυτή τη στιγμή χιλιάδες φωτοβολταϊκά εγκρίνονται από το κράτος, για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, στην Ελλάδα. Η χώρα μας θα πληρώνει την κιλοβατώρα τους (KWh, από 30-44 c/Kwh), για 25 χρόνια, 2-3 φορές περισσότερο απ’ ό,τι πουλάει η ΔΕΗ. Αυτό θα δημιουργήσει ένα ακόμα γιγάντιο εξωτερικό χρέος μας, αφού όλοι οι παραγωγοί είναι… ξένοι, Γερμανοί, Ισπανοί και λίγοι Ιταλοί. Α, και… Έλληνες, με ποσοστό… 0,00001% συνεταιράκια! Για την… περίφραξη των εγκαταστάσεων, τις … πικροδάφνες – και τη… διαπλοκή, βέβαια… Και όλα τα πανάκριβα προϊόντα (ηλιακά πανέλα, μετατροπείς κλπ) είναι εισαγωγής, ΕΕ+ Κίνας…
Αυτό πρέπει να σταματήσει. Οι επενδύσεις Φ/Β είναι «επείγουσες» λέει, για να πιάσουμε το 2020 το στόχο 20% παραγωγή ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές, μείωση ρύπων κλπ.
Πολύ μεγαλύτερο ποσοστό όμως, από το 20% μπορούμε να πιάσουμε, αν κάνουμε τη μοναδική παραγωγική επένδυση της χώρας αυτή τη… Μνημονιακή στιγμή. Ένα υπερσύγχρονο σιδηρόδρομο Ορεστιάδα – Καλαμάτα υψηλής ταχύτητας, με… δάνειο, έστω. Θα είχε σαν αποτέλεσμα:
Να εξαφανιστούν 1-2 εκ αυτοκίνητα από τους ελληνικούς δρόμους, πετυχαίνοντας
Μείωση αερίων ρύπων, άμεσα (επίτευξη του στόχου 20%)
Μείωση τροχαίων ατυχημάτων
Μείωση κατανάλωσης εισαγόμενης βενζίνης – πετρελαίου
Μείωση εισαγωγών αυτοκινήτων
Εκλογίκευση και μείωση του ρυθμού επέκτασης Φωτοβολταϊκών (αφού θα καλυπτόταν αλλιώς η μείωση ρύπων)
Μείωση της επιρροής των εισαγωγέων αυτοκινήτων και των οικογενειών του πετρελαίου (ξέρουμε εμείς), στη ζωή μας, αφού για πάρτη τους υπάρχει αυτός ο χρόνιος παραλογισμός ευτελισμού του σιδηρόδρομου.
Κατάργηση όλων των μεσαζόντων (πολιτικών που νομολογούν υπέρ της ΕΕ, των γερμανικών εργοστασίων και των εμπόρων)
Υποστήριξη σε όλες τις χερσαίες (και εναέριες) μεταφορές φορτίων, μειώνοντας τους ρύπους περαιτέρω…
Μείωση των αυτοκινητοδρόμων και αποφυγή κατασκευής 2400 χιλ νέων κλειστών αυτοκινητοδρόμων – που αποφασίστηκαν – με βαριά διόδια. Σ’ αυτό μας ωθούν οι Τροϊκανοί και οι Ελληνικές κατασκευαστικές, θηλιά στο λαιμό μας και καταστροφή περιβάλλοντος. Δηλ τα λεφτά υπάρχουν (δάνεια, ΣΔΙΤ κλπ) αλλά για τους γνωστούς άλλους (οικογένειες πετρελαίου, εργολάβους, διοδιάδες κλπ), άρα εμείς πρέπει να τα απαιτήσουμε (αφού εμείς θα τα πληρώσουμε) για να γίνει σιδηρόδρομος αντί δρόμων!!
Και επιτέλους θα καταφέρναμε ένα καίριο πλήγμα στην εκμετάλλευση της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Μητροπολιτικό Κέντρο, που το ταϊζουμε ισοβίως με παραγγελίες και εισαγωγές, τόσο για αυτοκίνητα όσο και για φωτοβολταϊκά κλπ. Αν μάλιστα αναπτυσσόταν στην Ελλάδα εργοστάσια παραγωγής Φ/Β, έστω με Franchising στην αρχή, το κτύπημα θα ήταν καθοριστικό και θα σήμαινε την έναρξη της χειραφέτησης της χώρας μας. Τα Φ/Β είναι απολύτως χρήσιμα, αν συνδυαστούν με τοπική παραγωγή τους στην Ελλάδα, διασπορά αντί συγκέντρωσης σε λίγα μέρη και κατοχή από πολλούς μικροϊδιοκτήτες.