Η υλοποίηση των στόχων της κυβέρνησης, όπως είχαμε προβλέψει, είναι πλέον γεγονός ! Με την πλήρη και άνευ όρων αποδοχή των μνημονιακών επιταγών, η ανεύρεση του αριθμού των «απαραίτητων» διαθεσιμοτήτων – απολύσεων δεν θα εξαιρούσε τη μεγάλη δεξαμενή των εκπαιδευτικών.
Η «πολιτική» επιλογή να μην αγγίξουν (προς το παρόν) την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχει την προφανή σκοπιμότητα να μην αναπτυχθεί ένα συμπαγές
μέτωπο καθηγητών και δασκάλων σε αυτή τη χρονική συγκυρία. Και από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ποιος θα πλήρωνε τελικά τη νύφη; Μα φυσικά, ο πιο «αδύναμος κρίκος», η πολύπαθη Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.).
Το τοπίο είχε κατάλληλα διαμορφωθεί, κάποιοι θα έβαζαν και «πλάτη». Όταν ο Υπουργός καλούσε τους εκπαιδευτικούς να «βάλουν πλάτη» στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Χώρα, εννοούσε τελικά τους εκπαιδευτικούς Τεχνικών Ειδικοτήτων που θα κολλούσαν την πλάτη τους στον τοίχο προκειμένου να δεχθούν την ομοβροντία των απολύσεων…
Παρά, λοιπόν, τις από καιρού επαναλαμβανόμενες βαρύγδουπες εξαγγελίες για δήθεν αναβάθμιση και ενδυνάμωση της Τ.Ε.Ε., για αύξηση του μαθητικού της δυναμικού, κλπ, και πριν ακόμη έρθει στο φως το από καιρό αναμενόμενο και πολυδιαφημιζόμενο Τεχνολογικό ή όπως αλλιώς λεγόμενο νέο Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο, το «καινούργιο» (;) Υ.ΠΑΙ.Θ. γνωστοποιεί με non paper (τι «σίκ» !!) την κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας και των Ειδικοτήτων Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών στα ΕΠΑ.Λ. και στις ΕΠΑ.Σ. Και με διαφορά λίγων ωρών, εμφανίζεται «σχέδιο Νόμου», όπου προβλέπονται τα πάντα με εκπληκτική λεπτομέρεια !! Τόσο σύντομα, που δεν πρόλαβε ούτε να το υπογράψει ο Υπουργός Παιδείας !!
Η ζητούμενη κινητικότητα – διαθεσιμότητα – απόλυση, μέσα σε 8 μήνες, με την «άδεια» του Συντάγματος, μέσω της κατάργησης 2.500 οργανικών θέσεων, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες ταλαιπωρίας (υπεραριθμίες – αναγκαστικές μεταθέσεις κλπ ή αξιολογήσεις…).
Γιατί ο συγκεκριμένος Τομέας και οι Ειδικότητες αυτές;
Επειδή έτσι «έκατσε η μπίλια» στη ρώσικη ρουλέτα του θανάτου !! Το «non paper» του Υπουργείου δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αμφιβολιών: αναφέρει όλα τα πιθανά σενάρια που εξετάστηκαν. Η «μπίλια» πέρασε διαδοχικά από Γυμναστές, Πληροφορικούς, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών. Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι «πέρασε ξυστά» και από τους Θεολόγους, τους Νομικούς και τους Γεωπόνους, αναφέροντας και τους συγκεκριμένους παράγοντες που φρόντισαν να κυλήσει παρακάτω…
Ωστόσο, τα ίδια εξοργιστικώς φαιδρά και αστήρικτα επιχειρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την απόλυση χιλιάδων άλλων κλάδων ή κατηγοριών υπαλλήλων:
- το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες του Υπουργείου Υγείας και μπορούν να αξιοποιηθούν με επαναπρόσληψη σε Μονάδες Υγείας !
- το 35% υπάγεται σε ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα, είτε μπορούν να ασκήσουν !!
- το αντικείμενο σπουδών προσφέρεται σε άλλες βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Δημόσια Ι.Ε.Κ. & Τ.Ε.Ι.) με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στην αγορά εργασίας !!!
Όμως:
- ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ, οι ειδικότητες αυτές είναι εκείνες που εμφάνισαν τα μεγαλύτερα κενά και ελλείψεις προσωπικού τη χρονιά που πέρασε. «Συμπτωματικά» λοιπόν, εκτός από την «κάλυψη» του αριθμού των απαραίτητων απολύσεων που επιβάλλει η Τρόικα, «καλύπτονται» (δια της εξαφανίσεως) και οι ελλείψεις των σχολείων σε προσωπικό…
- ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ, αφορούν σε Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. που εμφανίζουν τεράστια ζήτηση και εκπληκτική αύξηση μαθητικού πληθυσμού τα τελευταία χρόνια. Ειδικά στις ΕΠΑ.Σ. διαπιστώνεται ραγδαία προσέλευση μαθητών που έχουν ήδη δίπλωμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και επιστρέφουν σε μια χαμηλότερη βαθμίδα εκπαίδευσης προκείμενου να αποκτήσουν επιτέλους ένα χρήσιμο πτυχίο, με το οποίο θα εξασκήσουν ένα επάγγελμα που θα τους δώσει τη δυνατότητα να επιβιώσουν !!
- Και ΝΑΙ, ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ, οι Τομείς αυτοί και οι Ειδικότητες διδάσκονται στα Δημόσια (αλλά και στα Ιδιωτικά) Ι.Ε.Κ., τα οποία «όλως τυχαίως» είχαν μείωση του μαθητικού τους πληθυσμού, επειδή οι μαθητές δεν μπορούν να διαθέσουν τα αναγκαία δίδακτρα και προτιμούν το Δημόσιο Σχολείο της Τ.Ε.Ε.
Το ότι οι κλάδοι αυτοί εκπαιδευτικών αποτελούν τον κορμό των κατά τόπους Ενώσεων και της Ομοσπονδίας μας, οφείλεται μάλλον επίσης σε καθαρή σύμπτωση !!
Αυτά συνιστούν Εκπαιδευτική πολιτική; Μάλλον «Μακριά γαϊδούρα» ή Saloon της άγριας Δύσης θυμίζουν !
Τι θα απογίνουν οι μαθητές που αποφοίτησαν φέτος από τη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ. και την Α΄ τάξη των ΕΠΑ.Σ. στις ειδικότητες που καταργούνται; Μοιάζει με το εναγώνιο ερώτημα του πατέρα μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα: «τι θα γίνουν τα παιδιά του»: πολύ απλά, εκείνον θα τον θέριζε το μυδράλιο και τα παιδιά του η πείνα. Είναι το περίφημο Γερμανικό «δυικό σύστημα» που θα εφαρμόσουν στην Τεχνική Εκπαίδευση «μετά από μελέτη των Ευρωπαϊκών δεδομένων» …
Τώρα ξέρουμε γιατί δεν πέρασε το Νομοσχέδιο «Διαμαντοπούλου» για το Τεχνολογικό Λύκειο …
Τώρα ξέρουμε γιατί επί ένα χρόνο, το σχέδιο για το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο σερνόταν και κανείς δεν ήξερε ποιος χειρίζεται την πρόταση …
Τώρα ξέρουμε γιατί δεν ζητήθηκε η γνώμη των καθ’ ύλην αρμοδίων Φορέων και Στελεχών της Εκπαίδευσης (Σχολικοί Σύμβουλοι, κλπ) και γιατί όταν αυτοί την διατύπωσαν εμπεριστατωμένα, οι προτάσεις τους πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων !!
Η «πρόταση» ήταν έτοιμη από καιρό, απλώς είναι τόσο φρικιαστική που δεν αντέχει το φώς της δημοσιότητας, ούτε βέβαια την αντιπαράθεση θέσεων και απόψεων… Θα κατατεθεί προς ψήφιση παραμονές της Παναγιάς, κι η Παναγιά μαζί μας…
ΕΜΕΙΣ, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε την Τ.Ε.Ε., που τη βιώνουμε και την πονάμε ως κομμάτι του εαυτού μας, διατρανώνουμε με κάθε τρόπο ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε τη διάλυση και την καταστροφή της.
Θα παλέψουμε με νύχια και με δόντια για τη διάσωση και διατήρησή της, προς το συμφέρον της Οικονομίας και της Κοινωνίας, κόντρα και σε ευθεία ρήξη με τα κακοστημένα σενάρια των καιροσκόπων και των εξυπνάκηδων που καραδοκούν για το ξεπούλημά της στα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
Είμαστε αποφασισμένοι να διαφυλάξουμε το Δημόσιο και Δωρεάν χαρακτήρα της Τεχνικής Εκπαίδευσης, τη σαφή διάκρισή της από την αίολη, αντιπαραγωγική και σπάταλη «Κατάρτιση», καθώς και να προασπίσουμε το δικαίωμα (και συγχρόνως την υποχρέωση) του εκπαιδευτικού να υπηρετήσει αυτή την Εκπαίδευση στο όνομα του Ελληνικού Λαού.
Αρνούμαστε να αποδεχθούμε την «κινητικότητα – διαθεσιμότητα» και την επιστρέφουμε στην μερίδα εκείνη των «πολιτικών» που την υιοθέτησαν. Η «αναλωσιμότητα» ανήκει σε εκείνους και όχι στον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Αθήνα, 9-7-2013
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση : Αχιλλέως 37 – 41 & Μυλλέρου ΤΚ-Πόλη : 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο : 210-5238973 fax : 210-5202798
e-mail : oltee.oltee@gmail.com & mail@oltee.att.sch.gr
ηλεκτρον. σελ. : http://www.oltee.gr facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
________
(σ.σ.) Οι φωτογραφίες είναι από εργαστήρια δημόσιων Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων από την εποχή που το Υπουργείο “διαλαλούσε” το έργο και την δουλειά που γίνεται στα ΤΕΕ προκειμένου να προσελκύσει μαθητές… Το τι θα γίνει ο εξοπλισμός αυτών των εργαστηρίων (φαντάζομαι πάει ο νούς σας χωρίς πολύ περίσκεψη…) δεν προβλέπεται από καμία εγκύκλιο και καμία οδηγία ακόμη…