Κάλεσμα στη σιδηροδρομική πορεία

ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΕΙΤΕ ΝΕΟΤΕΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 13/3

Το Σάββατο 19 του Μάρτη 2011  ώρα 10.00 π.μ.

ΟΛΟΙ στην ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΜΕΝΙΔΩΝ για να συμμετάσχουμε στη «Σιδηροδρομική Πορεία » με αναχώρηση στις 11.30 από το σταθμό Έδεσσας και τερματισμό στο σταθμό Θεσ/νίκης και να διεκδικήσουμε:

  • Την επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών δρομολογίων Θεσ/νίκης-Έδεσσας-Άρνισας-Φλώρινας και Κοζάνης.
  • Την ουσιαστική μείωση των εισιτηρίων που υπερδιπλασιάστηκαν.
  • Την Προαστιακή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών, με επέκταση στην Αριδαία.
  • Την υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα του σιδηρόδρομου.

Φίλες φίλοι.

Είναι ή όχι σκανδαλώδης η κατάργηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων Έδεσσας- Φλώρινας, αλλά και Κοζάνης, όταν σύμφωνα και με δηλώσεις αρμοδίων του ΟΣΕ, παρουσίαζαν  μεγάλη πληρότητα;

Δεν κατανοούν άραγε, ότι έτσι οδηγούν στη σιδηροδρομική απομόνωση την Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, καταδικάζοντας τις περιοχές αυτές σε παραπέρα οικονομικό και κοινωνικό μαρασμό;

Δεν έλαβαν καθόλου υπόψη τους τις μορφολογικές και καιρικές συνθήκες, που ειδικά το χειμώνα δυσκολεύουν τις μετακινήσεις των κατοίκων, ούτε την εμπορική σημασία των δρομολογίων (μεταφορά καυσίμων στα εργοστάσια της ΔΕΗ, τεύτλων κ.λ.π.), αλλά ούτε και τη σπουδαιότητα των συνδέσεων αυτών με τα Βαλκάνια;

Δε γνωρίζουν άραγε, ότι οι παραπάνω καταργήσεις θα προκαλέσουν αρνητικές παρενέργειες και στα δρομολόγια Έδεσσας- Θεσ/νίκης (ήδη έχει καταργηθεί το τελευταίο δρομολόγιο από Έδεσσα με ανταπόκριση για Αθήνα) με στόχο τη συρρίκνωσή τους;

Ποιος δεν καταλαβαίνει, ότι ο υπερδιπλασιασμός των εισιτηρίων (από 6 περίπου σε 15€ από Έδεσσα-Θεσ/νίκη με επιστροφή) σε συνδυασμό με την κατάργηση των δρομολογίων δεν οδηγεί το επιβατικό κοινό στην απαξίωση του τρένου και τη στροφή του στα ΚΤΕΛ και το ΙΧ;

Γιατί άραγε τα προηγούμενα χρόνια ξόδεψαν  εκατ. Ευρώ για τις ανακαινίσεις των γραμμών Έδεσσας- Φλώρινας-Αμυνταίου-Κοζάνης; Για να τις κλείσουν;

Σε ποια συρτάρια του υπουργείου μεταφορών είναι κρυμμένη η «Μελέτη σκοπιμότητας του Προαστιακού Περιφερειακού Σιδηρόδρομου Θεσ/νίκης) που εκπονήθηκε το Μάιο του 2008 και προβλέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσ/νίκης-Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με απόλυτα θετικά συμπεράσματα;

Μέσα στο θλιβερό αυτό σκηνικό δεν αποτελεί πρόκληση για τους κατοίκους της γραμμής Έδεσσας- Άρνισας- Φλώρινας η δρομολόγηση του ΤΡΑΙΝΟΣΚΙ;

Φίλες και φίλοι.

Ανάλογα φαινόμενα μαζικών καταργήσεων γραμμών και δρομολογίων του ΟΣΕ, αυξήσεων των εισιτηρίων και κατάργησης των εκπτώσεων σημαντικών κοινωνικών ομάδων, αλλά και σκόπιμα λανθασμένου ανασχεδιασμού δρομολογίων για να εκδιωχθεί η πελατεία του σιδηρόδρομου συμβαίνουν σε όλη τη χώρα.

Η κυβέρνηση της Τρόικας και Μνημονίου στα πλαίσια του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου με τον παραπλανητικό τίτλο «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ΟΣΕ» επιχειρεί να απαξιώσει και να συρρικνώσει το σιδηρόδρομο με τελικό στόχο να ξεπουλήσει τα φιλέτα του σε ιδιώτες. Αντί για 5.000 χλμ. σιδ. δικτύου που θα έπρεπε να έχει η χώρα μας με βάση το μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. θα μειώσει τα υπάρχοντα 2.500 χλμ σε λιγότερο από 1.000 χλμ.

Το έγκλημα κατάργησης του σιδηρόδρομου προετοιμάστηκε με το πρόσχημα του μεγάλου ελλείμματος του οργανισμού.

Δε μας είπαν όμως ποτέ, ότι το 85% του ελλείμματος οφείλεται στη μη καταβολή της δημόσιας θεσμοθετημένης χρηματοδότησης, αλλά και στον εξαναγκασμό του ΟΣΕ σε δανεισμό με υψηλότατα τοκοχρεολύσια, έτσι ώστε δισεκατομμύρια δημόσιου χρέους να μεταμφιέζονται σε χρέος του ΟΣΕ.

Ούτε, βέβαια, μας είπαν ποτέ ποιος παρήγαγε το καθεστώς των σκανδάλων, της κακοδιαχείρισης των διορισμένων διοικήσεων, των πελατειακών σχέσεων και της ευνοιοκρατίας και πόσο βλάψανε τον ΟΣΕ.

Και οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των δύο μεγάλων κομμάτων μοιραίοι και άβουλοι αφού, ανερυθρίαστα,  ψήφισαν το νομοσχέδιο, τώρα σιωπούν, ανίκανοι να αφουγκραστούν τις πραγματικές ανάγκες των κοινωνιών.

Φίλες και φίλοι.

Την ώρα που τα αλλεπάλληλα μέτρα της κυβέρνησης του Μνημονίου μειώνουν τα εισοδήματά μας: Ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει μια πολύτιμη διέξοδο απέναντι στην απειλητική αύξηση των καυσίμων, τα υψηλά διόδια και τα μειωμένα εισοδήματα.

Στην εποχή που τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής πυκνώνουν: Ο σιδηρόδρομος που καταναλώνει λιγότερα καύσιμα και ρυπαίνει πολύ λιγότερο και εξυπηρετεί την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, μπορεί να συμβάλει στην κοινωνική και περιφερειακή πράσινη ανάπτυξη.

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ

Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Ν. Πέλλας


Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top